سرویس مد و لباس هنرآنلاین : سهیلا جبری (چیا) هنرمندی است که پیش از اینها در عرصه فیلمنامه‌نویسی سینما و تلویزیون فعالیت داشته و قصد دارد نخستین نمایشگاه خود در حوزه مد و لباس را با عنوان "سیپال" برپا کند.

جبری دراین باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: 27 اثر در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد که حاصل نزدیک به 20 سال پژوهش من در حوزه لباس‌هاس قومی و سنتی کشورمان است.

او در ادامه گفت: در همان زمان که بیشتر تمرکزم در حوزه پژوهش لباس اقوام بود طرح‌هایی را به سازمان فنی و حرفه‌ای کرمانشاه درباره لباس قوم کرد ارائه کردم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

جبری افزود: پیراهن‌هایی که در نمایشگاه "سیپال" به نمایش درمی‌آیند به نوعی همان لباس‌های اقوام کرد به شکل امروزی و مدرن است که قصدم خروج آن آثار از شکل موزه‌ای و کاردبردی ساختن آنها بود.

این هنرمند درباره نحوه ارائه آثار توضیح داد: با توجه به نام شهرزاد در نقش راوی داستان‌های اصیل ایرانی قصد دارم برای هر پیراهن ارائه شده در این نمایشگاه روایتی را بیان کنم و به همین دلیل عنوان روایت "شهرزاد" بر روی پوستر نمایشگاه مطرح شده است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور حمید قبادی مدیر بنیاد مد و لباس ایران، قطب الدین صادقی پژوهشگر و محقق فرهنگ پوشش اقوام، دکتر رمضانی مدیر مرکز راهبردی توسعه میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی ملل و خانم مافی نماینده مجلس شورای اسلامی و همراه با اجرای زنده موسیقی محلی کردی 30 اردیبهشت ساعت 14 در موزه پوشاک سلطنتی برگزار خواهد شد.

پیراهن‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه دارای نشان سیمای اسلامی هستند که این نشان برای توسعه فرهنگ و لباس ایرانی به پوشاکی که در قالب خصوصیات فرهنگ ایرانی اسلامی می گنجد اعطا می‌شود.

نمایشگاه "سیپال" تا 5 خرداد در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپاست و علاقه مندان می‌توانند از ساعت 14 روز 30 اردیبهشت تا 5 خرداد از آن بازدید کنند.