به گزارش هنرآنلاین ، در این برنامه مجید منصوری، با بیان اینکه چند سالی است در بحث سرود کشور اتفاقات خوبی صورت گرفته است و شاهد تکاپوهایی در این عرصه هستیم، ادامه داد: خانه سرود از فعالان موفق سرود کشور تشکیل شده است و طی سال‌های 90 الی 92 تحقیقات و پژوهش‌هایی را در مورد سرود انجام داده است و تلاش کرده که در بین فعالان این عرصه وفاق و همدلی ایجاد کند.

مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی، با بیان اینکه بعد از پایان دفاع مقدس ،جریان ساخت سرود در کشور افول کرده و ما شاهد ارائه سرود شاخصی نبوده‌ایم،‌ افزود: جریان سرود بر اساس درخواست و نیاز جامعه پیش می‌رود و بسیاری از سرودهایی که در کشور ماندگار شده‌اند نتیجه ذوق سازندگان آن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خانه سرود زیرمجموعه یک سازمان هنری است که تلاشش در راستای کشف و شناسایی استعدادها در زمینه سرود و آموزش این استعدادهاست، گفت: ما از سال 92 تا 93 اقدام به برگزاری آموزش‌هایی در این راستا کردیم و تلاش داریم که فرآیند تولید سرود را با روشی اصولی دنبال کنیم.

منصوری با بیان اینکه ما به تولید آثار فاخر در زمینه سرود نیازمند هستیم چرا که ما هر روز در جامعه با مسائل متعددی درگیر می‌شویم، ادامه داد: سرودی به طور معمول عمومی و شاخص می‌شود که عوام‌پسندِ خواص‌پذیر باشد و بسیار مهم است که سرود مورد توجه عوام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خروجی خانه سرود، دو الی چهار سال دیگر خواهد بود به بحث جشنواره اشاره کرد و گفت: به جشنواره سرود و ایجاد رتبه‌بندی در این زمینه اعتقادی ندارم و ما باید به این فکر کنیم که سرود را باید برای مردم بسازیم.

مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی ،با بیان اینکه سرود، بیشتر جهت تهییج و برانگیختن احساسات انسان ساخته می‌شود، تصریح کرد: سرود در راستای جریان‌سازی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.