به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، در این اجرا که در ۲۷ بهمن ماه ساعت ۳۰: ۱۸ در تالار رودکی و در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود فیروزه نوایی نوازنده فلوت و آرپینه ایسریلیان نوازنده پیانو به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را اجرا می‌کنند.

فیروزه نوایی پس از اتمام تحصیلات در هنرستان عالی موسیقی تهران با اخذ بورس تحصیلی وارد دانشگاه موسیقی وین شد و تحت نظر پروفسور هانس رزنیچک Hans Reznicek مدرک کار‌شناسی ارشد را با رتبه ممتاز در سال ۱۳۵۷ اخذ نمود و موفق به دریافت جایزه ویژه وزارت فرهنگ و هنر کشور اتریش _ وین در‌‌ همان سال گردید.

وی پس از اتمام تحصیلات به ایران بازگشت و فعالیت‌هایی نظیر نوازندگی فلوت با ارکستر‌های رادیو و تلویزیون و و ضبط و پخش در تلویزیون و گروه نوازی داشتند. وی به عنوان اولین بانوی فلوتیست با سمت فلوت اول وارد ارکستر سمفونیک تهران گردید و به استخدام رسمی آن درآمد.

نوایی هم اکنون ساکن سوئیس و به عنوان معلم موسیقی در اتریش به تدریس اشتغال دارد.

آرپینه ایسرائیلیان در شهر ایروان مرکز جمهوری ارمنستان در خانواده‌ای موسیقیدان متولد شده و به جهت استعداد و علاقه وافرش به موسیقی در سال ۱۹۷۷ تحصیلات رسمی خود را در رشته نوازندگی پیانو در "مدرسه موسیقی چایکوسکی" آغاز و پس از ۱۲ سال تحصیل در سال ۱۹۸۹ دوره ابتدائی و متوسطه را در آن مرکز هنری به پایان رساند.

او در‌‌ همان سال در آزمون ورودی کنسرواتوار دولتی موسیقی ایروان معروف به "کنسرواتوار کمیتاس" پذیرفته شد و تحصیلات عالی خود را در رشته نوازندگی پیانو در سطح تخصصی ادامه و در سال ۱۹۹۴ به عنوان دانشجوی ممتاز موفق به اخذ فوق لیسانس از آن کنسرواتوار شد و در‌‌ همان مرکز به عنوان مدرس مشغول به کار آموزش شد.

از سال ۱۹۹۶ فعالیت حرفه‌ای نوازندگی را در "ارکستر سازهای زهی ایروان" آغاز و از سال ۲۰۰۰ همزمان در "گروه تکنوازان موسیقی معاصر" به رهبری زاون وارتانیان به اجرای آثار موسیقی مدرن که کار تخصصی است پرداخت. از سال ۱۹۸۶ الی ۲۰۰۰ وی اجراهای متعددی در تالارهای موسیقی در ایروان داشته و در جشنواره‌های متعدد موسیقی شرکت کرد.

او در سال ۱۹۹۴ در مسابقات جشنواره موسیقی "Sarajev" به اخذ دیپلم افتخار، در سال ۱۹۹۶ در مسابقات جشنواره بین المللی "Elmasi" به اخذ جایزه سوم و نیز جایزه ویژه جشنواره و در مسابقات جشنواره برگزار شده توسط "Lisa Foundation" در سال ۱۹۹۷ به اخذ دیپلم افتخار نائل آمد.