به گزارش هنرآنلاین به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان؛ دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی در سراسر کشور فقط در شهرهای لاهیجان و مریوان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در لاهیجان افتخار بزرگی برای استان گیلان است.

جواد نجار تمیزکار با اعلام اینکه در تاریخ هنر تئاتر، نام لاهیجان ثبت شده است، افزود:‌ جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شود، در تقویم تئاتر کشور ثبت شده است.

او خاطرنشان کرد: 120 اثر از استان های مختلف کشور به دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ارسال شد که 23 اثر پس از بررسی هیئت داوران مورد تایید قرار گرفت. این جشنواره از 3 تا 6 شهریور با 100 اجراء در 10 نقطه شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

امام جمعه لاهیجان هم در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اذعان کرد: هنر یکی از راه برای آگاهی بخشی بیشتر مسائل مختلف به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله زاده در ادامه به هم زمانی هفته دولت با پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند اشاره کرد و گفت: جا دارد تا هفته دولت را نیز به دولتمردان تبریک و تهنیت عرض کنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: اعضای برگزاری جشنواره باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با رعایت موازین اسلامی، این رویداد فرهنگی، هرچه بهتر انجام پذیرد.

فرماندار لاهیجان نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: تئاتر می‌تواند تاثیر قابل توجهی در ارتقا سطح فرهنگ جامعه داشته باشد. علیزاده گفت: جوانان بسیاری به هنر تئاتر علاقه دارند که با جذب این افراد می‌توان گروه های قوی ای تشکیل داد و سطح این هنر را در کشور ارتقا بخشید.

او اظهار امیدواری کرد تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، همکاری داشته باشند.

سرهنگ پاسدار محمود قاسمی، فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان نیز در این جلسه از آمادگی کامل پرسنل نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند خبر داد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در ادامه این جلسه با اعلام استقبال بیشتر از جشنواره امسال، گفت: این استقبال موجب شد تا اعضای دبیرخانه با انگیزه بیشتری در این دوره فعالیت داشته باشند.

او تشریح کرد: تثبیت لاهیجان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی گیلان و گنجاندن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در تقویم تئاتر کشور، افتخاری برای لاهیجان است.

رضا کحالی اظهار امیدواری کرد با همکاری کلیه مسئولان، لاهیجان همانند سال های گذشته میزبان خوبی برای هنرمندان و این اتفاق ارزشمند هنری باشد.

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر، فرمانداری، دفتر نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از 3 تا 6 شهریور امسال در شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/