به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره تجسمی فجر؛ جلسه کمیسیون هنر و معماری شورا عالی انقلاب فرهنگی با موضوع رویدادهای هنری و بررسی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار شد.

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی با نظرات هنرمندان و کار‌شناسان تهیه شده است و پس از بررسی‌های لازم برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

ایمانی خوشخو با اشاره به طرح‌های پژوهشی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با نظر اعضای کمیسیون طرح‌های پژوهشی تهیه اطلس جامع هنر کشور، بررسی وضعیت پژوهش در معماری، تهیه و تدوین سند معماری وضعیت آموزشگاههای آزاد هنری و وهنرهای فراموش شده در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است که در کارگروه‌هایی با حضور استادان، پژوهشگران و کار‌شناسان انجام خواهد شد.

ایمانی خوشخو درباره جشنواره‌های فجر گفت: اهداف و سیاست‌های عمومی و تخصصی جشنواره‌های هنری فجر در کمیسیون هنر و معماری بررسی می‌شود تا یک سند بالادستی با اهداف و سیاست‌های جشنواره‌های فجر ملاک عمل قرار گیرد و انتظارات هم بر اساس آن باشد.

در ادامه جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی سید عباس میرهاشمی؛ دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گزارشی از جشنواره ارائه کرد و گفت جشنواره تجسمی فجر جشنواره جوانی است اما در این شش دوره سعی شد ساختار مناسبی برای آن فراهم شود.

میرهاشمی افزود: بعد از پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر جلسات برای برنامه ریزی جشنواره ششم آغاز شد و با تعیین شورای سیاستگذاری سیاست‌ها، بخش‌های جشنواره و موضوعات با نگاه به برنامه چشم انداز ۲۰ ساله مشخص شد.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره در سه بخش ملی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سرامیک هنری، مجسمه سازی و نگارگری، بخش بین الملل در رشته‌های عکاسی، پوس‌تر، کاریکاتور و تصویرسازی و بخش مکمل (فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی) برگزار می‌شود و در شورای سیاستگذاری و هیات داوری جشنواره استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی حضور دارند.

میرهاشمی ادامه داد: در بخش رقابتی حدود بیش از ۹۰۰ اثر از ۸۰۰ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش غیررقابتی آثار استادان هنرهای تجسمی ارائه می‌شود.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کردند.

انتهای پیام/

۳۲۰