به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ؛ بخش نمایشگاهی چهارمین دوره سالانه پرسبوک که به صورت "کیوریتوریال" با انتخاب‌های علی اتحاد و نیما زاعیان عصر روز دوشنبه 20 آبان ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

این جشنواره که توسط ندا درزی در سال 88 راه‌اندازی شده است با دبیری ادوارد لوسی اسمیت برگزار می‌شود و در دوره‌های گذشته شیوه برگزاری این نمایشگاه به شیوه دیگری بود؛ اما در این دوره نمایشگاه به صورت کیوریتوریال و با انتخاب‌های نیما زاعیان و علی اتحاد برپا شده است و آثار برگزیده راه یافته به نمایشگاه و نمایشگاه مجازی در ایام برپایی توسط گروه داوران انتخاب می‌شوند.

در این نمایشگاه بزرگ بیش از 80 اثر در مدیم های مختلف و بسیار متنوع در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

یکی از مهمترین ویژگی های این نمایشگاه که آن را با سایر نمایشگاه‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود این است که کیوریتورها برای تک تک آثار به نمایش در آمده از نمایشگاه استیتمنت نوشته‌اند که در کنار هر اثر این نقد و بررسی‌ها نصب شده است. البته تعدادی از استیتمنت به قلم نیکوترخانی یکی از داوران بخش نمایشگاهی است.

با توجه به این که در نمایشگاه‌هایی که به صورت گروهی در طول سال برگزار می‌شوند مخاطب با حجم بالای اثر روبرو می‌شود، با توجه به کمبود فضا مخاطب امکان تماشای درست اثر را پیدا نمی‌کند؛ اما در این نمایشگاه با چیدمان خوبی روبرو بودیم و در هر گالری آثار به گونه‌ای بر روی دیوار نصب شده‌اند که فضای مناسبی برای سخن گفتن با مخاطب در اختیار داشته باشند.

در بخش نمایشگاهی آثاری از افشین چیذری، امیرعلی گلریز، شبنم شعبانی، نغمه اصلانی، صفا عبدالرضا، ماهان مومنی، علی شایسته، مهسا علیخانی، پرند مهدوی، نغمه فرح‌وشی، بهرام رامه، محسن گرجی، مهسا احسنی، زهرا نیکورای، اعظم حسین آبادی، سارا گلستانی، حمید قوی‌پنجه، گلناز مشیریان، مریم پارسازاده، سارا نیروبخش، نسرین واصلیان، محمدحسین امین‌التجاری، مرضیه شاد، امید شلمانی، ساناز جاملو، سیاوش امیری، حسین امین جعفری، فرهاد حسینی، شهیره فروغی، آرزو زیبایی، رسول کمالی، مهدیا مصباحی، امین توکل، فرید امین‌السلام، سپنتا رحیمی، نسرین ملک ثابت، مرجان اندرودی، ملیحه ظفرنژاد، دنیا حاجی‌زاده، منصوره باغ‌گرایی، یاسر یعقوب‌زاده، شهریار رضایی، آرزو معتمدی ،جمشید امین‌فر، آیدا زرافشانی، ثنا ضرابیان، تهمینه میرمطهری، وحید حسین‌پور، زهره جعفری، دریا موسوی و غزاله نعلبندیان به نمایش درآمده‌اند.

همچنین در بخش خارج از مسابقه آثار داوران، کیوریتور به نمایش درآمده است.

اما با همه تلاش‌هایی که برگزارکنندگان برای این نمایشگاه کشیده بودند، یک ساعت پس از افتتاح نمایشگاه تعدادی از آثار و استیمنت‌ها با ممیزی روبرو شدند و از بخش نمایشگاهی خارج شدند. با این ساعت کار نمایشگاه‌ها تا ساعت هشت شب است اما مسولان یک ساعت زودتر تمام درب های گالری‌ها را بستند و مانع ورود بازدیدکنندگان به گالری‌ها شدند.

و عمر دنیا، مکس سائوکو، حمید سوری، کامبیز صبری، آندره‌آ فیتز پاتریک، شادی قدیریان، سیمین کرامتی، نیکزاد نجومی و پیمان هوشمندزاده داوری آثار این نمایشگاه را برعهده دارند.

داوری این نمایشگاه آنلاین نیز توسط آلیس استپانیان، رامین اعتمادی، نیکو ترخانی، سهند حسامیان، سارا رهبر، علی زارع، آنگرت سولتا، سمیرا علی‌خانزاده، مهسا کریمی‌زاده، مهدی مقیم‌نژاد، آنجلو موسکو و بیتا وکیلی را برعهده دارند.

انتهای پیام/320/ج