به گزارش هنرآنلاین، یونس محمدی بیان کرد: گروه سنی دانش آموزی شامل تمام دانش آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی، دبیرستانی و پیش دانشگاهی می تواند در این جشنواره شرکت کنند.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار، آشنایی با ادبیات دینی و اشعار مفهومی در خصوص اهل بیت (ع) و تعمیق ارتباط ادبیات فارسی با فرهنگ رضوی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه داوری این جشنواره توسط هیئت داوران متشکل از افراد برجسته و متخصص در شعر و ادبیات است، افزود: اشعار ارائه شده باید از محتوای مناسب پیرامون حضرت علی بن موسی الرضا (ع ) برخوردار باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان پس از انتخاب در مرحله استانی از سوی هیئت داوران به مرحله کشوری که در استان بوشهر برگزار می شود، راه می یابند.

وی در خصوص جوائز مرحله استانی این جشنواره گفت: نفر اول تندیس و لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی مبلغ 5 میلیون ریال، نفر دوم تندیس و لوح و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 4500000 ریال و نفر سوم تندیس و لوح و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 3میلیون ریال و نفرچهارم تندیس و لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 2500000 ریال و نفر پنجم تندیس و لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 2میلیون ریال تقدیم می شود.

دبیر جشنواره مشاعره رضوی خاطر نشان کرد: نفرات برگزیده اول تا پنجم این جشنواره به مرحله کشوری که در استان بوشهر برگزار می شود راه می یابند.

محمدی یادآور شد: چهارمین جشنواره دانش آموزی مشاعره رضوی در دو مرحله مقدماتی و استانی و در گروه سنی که شامل دانش آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی هستند ترسیم و برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38