به گزارش هنرآنلاین، شفیع آقا محمدیان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره میلاد سرخ با اعلام اینکه در این جشنواره از چهره های برتر سینمایی کشور تجلیل خواهد شد، گفت: در دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ، علاوه بر اینکه از هنرمندان بومی استان اردبیل و برگزیدگان رقابت‌های جشنواره تجلیل می‌شود، از گروهی از هنرمندان سرشناس نیز قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره میلاد سرخ فرصت رقابت فیلم‌های مستند کوتاه و بلند است، تاکید کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده و حتی تعدادی فیلم برای حضور در این جشنواره انتخاب شده است.

آقا محمدیان تاکید کرد: جشنواره امسال با اعمال تغییراتی به نسبت سال گذشته برگزار می‌شود که از آن جمله چاپ فهرست کتاب، استفاده از فیلم‌های تولیدی در سطح کشوری و معرفی چهره های شاخص است.

وی در خصوص افزایش اعتبار جشنواره در دور دوم برگزاری، تصریح کرد: اعتبار متناسب با نیاز تعریف شده و در صورت کسری تلاش می‌شود از منابع استانی تامین شود.

مدیر جشنواره میلاد سرخ علت انتخاب اردبیل برای برگزاری این جشنواره را برگزاری مطلوب آن در دور اول برشمرد و تاکید کرد: دور اول این جشنواره به عنوان یکی از بهترین جشنواره های استانی ماندگار شد.

وی افزود: اردبیل برخوردار از استعدادهای قابل توجه در تولید فیلم مستند است و به همین دلیل در سال جاری نیز علاوه بر تحویل برگزاری برنامه به متولیان این استان تلاش می‌شود زمینه معرفی استعدادها فراهم شود.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور در خصوص فعالیتهای مجموعه تحت سرپرستی خود ادامه داد: در حال حاضر ساخت سه فیلم سینمایی و 25 فیلم داستانی کوتاه و مستند در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در نظر دارد با شرکت در جشنواره های بین المللی قابلیتهای فیلم سازی فیلم سازان ایرانی را به نمایش بگذارد، اضافه کرد: جشنواره های سویس، ژاپن، هلند، اسماعیلی مصر و هاتداکس کانادا از جمله جشنواره های درجه اول در سطح بین المللی است که آثار تولیدی مرکز گسترش برای شرکت در رقابتهای آن ارسال شده است.

انتهای پیام/38