به گزارش هنرآنلاین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان علاوه بر فعالیت‌های معمول این نهاد برنامه‌های جدیدی را نیز برای بیش از 47 هزار عضو خود در دست اجرا دارد که راه‌اندازی نخستین سینمای استاندارد کرمان از جمله این فعالیت‌ها است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه دارای 39 مرکز ثابت، سیار و پستی است.

مسعود گنجعلیخانی بیان کرد: 33 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثابت، دو کانون پستی و چهار کانون سیار در استان کرمان دایر شده است و یک کانون سیار نیز به زودی در این خطه راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج گروه ادبی، فرهنگی، هنری، دینی و علمی انجام می‌شود و دارای 40 زیرشاخه هستند.

گنجعلیخانی از وجود 437 هزار و 678 جلد کتاب با 6 هزار و 159 عنوان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان خبر داد و ابراز کرد: طی سال جاری 65 هزار و 850 جلد کتاب به امانت داده شده و 59 هزار و 620 جلد کتاب هم برگشت داده شده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به عضویت 47 هزار و 697 کودک و نوجوان 7 تا 17 ساله در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تصریح کرد: 19 هزار و 270 برنامه از ابتدای سال جاری تاکنون برای کودکان و نوجوانان توسط کانون برگزار شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان جزو پنج کانون برتر ایران است.

وی در مورد حمایت کانون از آثار تولیدی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان گفت: آثاری که به تایید شورای کتاب در کانون پرورشی مرکز برسد نه تنها با هزینه کانون به چاپ می‌رسد، بلکه به نویسندگان هم حق‌التحریر پرداخت می‌شود.

گنجعلیخانی افزود: فیلم سینمایی مرادو به عنوان نخستین فیلم سینمایی بلند در کرمان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تولید شد و بازیگر ناشناخته نقش مرادو در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد مورد تقدیر قرار گرفت.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با امور سینمایی کانون کشور برای ساخت دومین فیلم سینمایی در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم به صورت انیمیشن تولید می‌شود.

گنجعلیخانی بیان کرد: 25 فیلمنامه برای ساخت فیلم سینمایی انیمیشن کانون پرورشی کرمان به کانون تهران ارسال شده است که یکی از این فیلمنامه‌ها پس از تصویب تبدیل به فیلم می‌شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان قصد دارد از اعضای قدیمی این مجموعه تجلیل کند که تاکنون 400 نفر از این افراد هم شناسایی شده‌اند.

گنجعلیخانی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های کانون پرورشی جنبه دینی دارد، تصریح کرد: بچه‌های عضو کانون با بازی و سرگرمی به سوی برنامه‌های قرآنی سوق داده می‌شوند و مربیان به صورت غیر مستقیم آموزه‌های دینی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

وی علاقه کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بیشترین استقبال از غرفه‌های ویژه‌برنامه یک هفته با کانون مربوط به غرفه قرآنی بود.

گنجعلیخانی در پایان عنوان کرد: هفدهمین دوره از ویژه‌برنامه یک هفته با کانون همزمان با روز جهانی کودک در کرمان آغاز شد و دستاوردهای کانون در معرض دید قرار گرفت.

انتهای پیام/31