علیرضا کوشک‌جلالی که دو نمایش "خدای کشتار" و "راهزنان" به کارگردانی او در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است پیش از آغاز اجرای نمایش "راهزنان" گفتگویی در رابطه با این اثر نمایشی با هنرآنلاین داشت و در دومین گفتگو در خصوص اجرای نمایش "خدای کشتار" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: سال 2006 که نمایشنامه این اثر عنوان بهترین نمایشنامه خارجی را کسب کرد تصمیم به ترجمه و اجرای آن گرفتم.

کوشک جلالی در پاسخ به این پرسش که به چه علت تصمیم به اجرای مجدد "خدای کشتار" گرفتید گفت: بسیاری از تماشاگران هنر نمایش اجرای "خدای کشتار" در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر در سال 87 را ندیدند و همچنین این پتانسیل در جامعه برای اجرای مجدد این اثر وجود داشت ایرادی ندارد که نمایشنامه‌های قوی دوباره اجرا شوند.

وی در رابطه با تغییرات نمایش در مقایسه با اجرای قبل بیان کرد: تغییراتی کلی در اجرا وجود ندارد و بدنه اصلی نمایش حفظ شده است تنها بازیگران نمایش تغییر کرده‌اند بنابراین با وجود چهار بازیگر جدید فرم‌های اجرای جدید در نمایش مشاهده می‌شود.

کارگردان نمایش "بازرس" ادامه داد: در "خدای کشتار" کارکترها در ابتدا متمدن هستند اما با پیش رفتن نمایش تماشاگر چهره واقعی آنها و خشونت را مشاهده می‌کند که من طنز را همراه نمایش کرده‌ام.

کوشک جلالی در پایان در خصوص اجرای دو نمایش همزمان در تالار اصلی تئاتر شهر گفت: هر سیستم اجرایی بر اساس متن پیش می‌رود و متن این دو اثر با هم متفاوت است، در این دو نمایش به قدری متفاوت کار کردم تا تماشاگری که هر دو اثر را همزمان مشاهده می‌کند هنگام خروج از سالن از خود بپرسد کارگردان دو نمایش یکی بود؟

نمایش "خدای کشتار" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با بازی سیما تیرانداز، اشکان خطیبی، لادن مستوفی و رضا مولایی هر روز به جز شنبه‌ها در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر ساعت 19 بروی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/54/53