به گزارش هنرآنلاین ،گالری موزه‌ی رضا عباسی از روز چهارشنبه 17 خردادماه میزبان آثار حجم و نقاشی ایرانی «فاطمه اسدی زهرایی» (با نام هنری «خورشید») در نمایشگاهی انفرادی با عنوان «میراث ماندگار» خواهد بود.

این نمایشگاه توسط معاونت صنایع دستی اداره‌ی کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران با همکاری موزه‌ی رضا عباسی برپا شده است. در این نمایشگاه از آثار نقاشی ایرانی،که تلفیقی از سبک نقاشی قاجار و نقاشی قهوه‌خانه‌ای است، رونمایی خواهد شد.

فاطمه اسدی هنرمندی خودآموخته و تجربه‌گراست که فعالیتش را در زمینه‌ی هنرهای تجسمی با تاثیرپذیری از تصویر سمبلیک خورشیدخانم ایرانی آغاز و در ادامه‌‎ی مسیر به سایر هنرهای سنتی ایران‌زمین گرایش پیدا کرد. او که ابتدا با بهره‌مندی از انواع تکنیک‌های نقاشی به فعالیت هنری می‌پرداخت، با تکنیک کاشی هفت‌رنگ (نوعی سبک نقاشی روی کاشی) آشنا شد و اثری در ابعاد بزرگ را مرتبط با شاهنامه‌ی فردوسی خلق کرد. فعالیت‌‌های هنری مستمر و تجربه‌های فراوان اسدی در عرصه‌های مختلف مانند نقاشی ایرانی، طراحی نقوش، طراحی فرش، نگارگری، سفالگری و مجسمه‌سازی، در وجود این هنرمند، عشقی ذاتی به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را پدید آورده است.

اسدی

این بانوی هنرمند هفته‌ی گذشته نیز در گالری «زرنا» اقدام به برگزاری نمایشگاه انفرادی مجسمه و نقاشی با نام «کابوس شیرین» کرده بود.

گفتنی است علاقه‌مندان به تماشای آثار هنری «فاطمه اسدی زهرایی» (خورشید)، می‌توانند تا روز دوشنبه 22 خردادماه هر روز از ساعت 10 تا 17 به موزه‌ی رضا عباسی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پلاک 892 مراجعه بکنند. همچنین شماره‌ی تماس 88513002 برای کسب اطلاعات بیش‌تر در اختیار بازدیدکنندگان و دوستداران هنرهای تجسمی است.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان است.