به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، لیلی گلستان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» گفت: گالری گلستان بعد از ۳۵ سال به صورت فیزیکی بسته شد ولی این گالری به فضای مجازی منتقل شده است و فعالیت ها ادامه دارد ولی گالری به صورت فیزیکی وجود ندارد در نتیجه تصمیم گرفتم عنوان جایزه گالری گلستان را در این جشنواره به جایزه لیلی گلستان تغییر دهم.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره درباره همکاری با موزه هنرهای معاصر بیان کرد: موزه هنرهای معاصر به معنای واقعی موزه است و با کار این جشنواره مرتبط است در نتیجه با مدیریت موزه صحبت کردیم که استقبال کردند و این همکاری شکل گرفت. همچنین این موزه گنجینه عکس بی نظیری دارد و من در جریان خرید این عکس ها بودم در نتیجه تصمیم گرفتیم این جشنواره را در موزه هنرهای معاصر برگزار کنیم.

وی افزود: به طور کلی کار کردن در زمینه فرهنگ و هنر واقعا سخت است و عوامل این جشنواره در این چهار دوره تمام تلاش خود را کرده اند که این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود. از همان دوره اول آثار زیادی از خارج از کشور برای این جشنواره ارسال می شود در نتیجه عنوان بین المللی واقعا برازنده این جشنواره است.

گلستان تاکید کرد: نکته قابل اهمیت و امتیاز این دوره از جشنواره حضور داوران سرشناس ایرانی و خارجی است و خیلی خوشحالیم که این هنرمندان سرشناس داوری چهارمین دوره را قبول کرده اند و این همکاری ها شکل گرفته است.

وی در پایان گفت: عکس هایی که برای این جشنواره ارسال می شود واقعا زیبا هستند و من همیشه گفته ام که انتخاب از میان آنها کار واقعا سختی است. چون همه آثار خوب است ما تلاش می کنیم بهترین را انتخاب کنیم و با وجود داوران سرشناس این داوری دقیق تر خواهد بود.