به گزارش هنرآنلاین به نقل  از روابط عمومی جشنواره، مهدی شادی‌زاده مستندساز و دبیر جشنواره بین‌المللی عکس ۵ گفت: هر سال در افتتاحیه جشنواره یک بخش به بزرگداشت عباس کیارستمی اختصاص دارد که ما سعی می‌کنیم به غیر از سخنرانی افراد مشهور درباره این کارگردان بزرگ یک تجلیل ویژه به شکل سمفونیک از این هنرمند داشته باشیم.

دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» بیان کرد: سال گذشته این کار با هنر بزرگمهر حسین‌پور انجام شد.

وی افزود: در این دوره تصمیم گرفتیم در کنار وجهه‌های هنری که عباس کیارستمی در سینما، عکاسی و گرافیک داشته امسال یکی از بدعت ها و نوآوری های این هنرمند که در سرودن شعر بوده است را در نظر بگیریم.

شادی‌زاده افزود: کتاب اشعار «برگ و باد» عباس کیارستمی جز اشعاری است که ما را با اشعار به شدت مینیمال مواجه می کند که شبیه حس و حال هایکوی ژاپنی است اما هایکو نیست چون هفده هجایی نیست اما اشعارش حس و حالی مانند اشعار فوتوریستی روسیه مثل مایاکوفسکی است در نتیجه بیشتر ما می توانیم عباس کیارستمی را در اشعار و عکس هایش پیدا کنیم.

این مستند ساز خاطرنشان کرد: در این دوره اشعار عباس کیارستمی به شکل پرفورمنس اجرا می شود که نازنین فراهانی خوانش این اشعار را به فارسی بر عهده دارد و بعد آزاده بختیاری این اشعار را به ایتالیایی می خواند و آناهیتا ایزد پارسا نوازنده ویولنسل براساس حس و حال اشعار و فضا با موسیقی کلاسیک بداهه نوازی می کند.

وی گفت: همچنین حمید هادی‌نژاد عضو نقاشان سندیکای برلین براساس فضا اِلمان‌هایی را بر بوم پنج متری به تصویر می‌کشد.

این پرفورمنس در رمپ اصلی موزه هنرهای معاصر در روز یکم تیر ماه سال جاری همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی برگزار می شود.

عوامل این جشنواره عبارتند از: مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری، علیرضا شادی‌زاده شورای سیاست گذاری، لیلی گلستان شورای سیاست گذاری، لیلی خسرو پناه مشاور هنری، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.