به گزارش هنر آنلاین «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» هشتمین فیلم سینمایی سامان مقدم است که در سال ۱۳۹۵ ساخته و به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

این فیلم دنباله‌ای بر کمدی موفق «نهنگ عنبر» است و داستان ارژنگ صنوبر را روایت می‌کند که بعد از ۴۰ سال انتظار، با رویا ازدواج می‌کند. آنها تصمیم می‌گیرند برای برگزاری مراسم عروسی به شمال بروند اما در مسیر و در حین مرور خاطرات گذشته، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد.

رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاده از جمله بازیگرانی هستند که در «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین سامان مقدم، علاوه بر کارگردانی قسمت دوم «نهنگ عنبر»، نویسندگی و تهیه این اثر را نیز برعهده داشته است.

«نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» اردیبهشت ۱۳۹۶ روی پرده رفت و توانست به اولین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود که به فروشی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در سطح کشور دست پیدا می‌کند. قسمت دوم «نهنگ عنبر» با جذب بیش از ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار تماشاگر و فروشی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان به پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۶ سینماهای ایران تبدیل شد.

همچنین هشتمین فیلم سینمایی سامان مقدم در هجدهمین دوره جشن حافظ (جشن دنیای تصویر) در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین دستاورد فنی و هنری (سعید ملکان برای چهره‌پردازی این فیلم)، بهترین بازیگر مرد (رضا عطاران) و بهترین بازیگر زن (مهناز افشار و ویشکا آسایش) نامزد دریافت جایزه شد.

«نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» پنجمین فیلم سینمایی سامان مقدم است که در فیلم‌نت منتشر می‌شود.

پیش از این فیلم‌های «سیاوش»، «پارتی»، «مکس» و «کافه ستاره» از ساخته‌های مقدم در دسترس علاقه‌مندان به سینمای ایران قرار گرفته بودند.