به گزارش هنرآنلاین، ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز شیراز آلبوم «راه شیراز» به خوانندگی محمد ذاکرحسین، تنظیم کاوه پیمان و هنرمندی جمعی از نوازندگان و هنرمندان شیرازی منتشر شد. 

این مجموعه شامل ۱۲ قطعه موسیقی شیرازی شامل لالایی، واسونک، ترانه‌های شیرازی، جهرمی، صابوناتی و... می‌باشد.

«خشایار طیار» پژوهشگر و مدیر این پروژه می‌گوید: در آغاز قرن ۱۵هجری بر آن شدیم تا مجموعه‌ای نفیس از موسیقی محلی شیراز با همکاری هنرمندان شهرمان تهیه کنیم که به یادگار بماند. گرچه این ترانه‌های لطیف همچون گنجی معنوی در روحِ هنردوست مردم شیراز منزل دارند اما از آنجا که بیم آن است غبار فراموشی روی این نغمات و ادبیات شیرین بنشیند، آن را در قالب لوحی فشرده ارائه دادیم. تنظیمی تازه بر نواهای کهن، می‌تواند جانی دوباره به این آثار ببخشد.

در ادامه «طیار» در خصوص انتخاب ترانه‌های این مجموعه عنوان کرد: از آثار هنرمندانی چون: «شکر شیرازی»، «صمد عقاب»، «عباس منتجم» و... یاری جستیم، از خانواده‌هایی که این ترانه‌ها را در یاد و خاطره خویش داشتند، ضبط کردیم و از چکامه‌های چکامه‌سرای پر آوازه شیراز بیژن سمندر بهره‌مند شدیم تا بتوانیم اثری درخور برای مردم شیراز و ملت ایران گردآوری کنیم. 

خواننده: محمد ذاکرحسین، تنظیم: کاوه پیمان، پژوهشگر و مدیر پروژه: خشایار طیار، مدیر طرح و برنامه: گلناز گلکارفرد، ضبط: استودیو آبنوس، مهندس صوت: مجتبی محنا، خوشنویس: مهران توکلیان، گرافیک: روزبه مرادی، روابط عمومی: تبسم کشاورز، دیگر عوامل این آلبوم هستند.