به گزارش هنرآنلاین، آیین تشییع و خاکسپاری پیکر زنده یاد حسام محمودی بازیگر سینما و تلویزیون امروز (جمعه، ۱۵ اردیبهشت) با حضور هنرمندانی همچون مازیار میری، همایون اسعدیان، هادی حجازی‌فر، فرید سجادی حسینی، نوید محمودی، علیرضا کمالی، شهره سلطانی بانیپال شومون، علیرضا استادی، باران کوثری ،علیرضا آرا،محمدرضا غفاری،علی صالحی...و خانواده این مرحوم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

قطعه «خداحافظ ای داغ دل بر نشسته» با صدای احسان خواجه امیری و چند قطعه دیگر با شرایط خاکسپاری، پیش از آغاز مراسم پخش شد.

در ابتدای مراسم باربد بابایی که اجرای برنامه را برعهده داشت، گفت: مطمئنم هیچکس از زنده یاد محمودی خاطره بدی ندارد، او قلب رئوف و مهربانی داشت و به افتخار همه این خوبی‌ها، او را تشویق کنید.

شهره سلطانی بازیگر در این آیین در سخنانی اظهارداشت: حدود ۹ ماه در سریال «لحظه گرگ و میش» با حسام محمودی همکار بودم، وی انسان بسیار شرافتمند و مهربانی بود. چند ماه قبل قرار بود در پروژه‌ای باهم همکاری کنیم، اما قسمت نشد. روحش شاد.

سپس علیرضا کمالی بازیگر که بسیار متاثر بود، در سخنانی به بیان ویژگی‌های اخلاقی زنده یاد محمودی پرداخت.

نوید محمودی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در سخنانی اظهارداشت: سال‌ها با زنده یاد محمودی دوست بودم و خواهم بود؛ دو شب گذشته، فکر می‌کردم، ما موجودات تنهایی هستیم که همه از ما توقع دارند.

وی خطاب به مردم گفت: نمی‌دانید شادی و غم شما چه آسیبی به ما وارد می‌کند و اینکه ما شما را راضی نگه داریم، هر کدام از عزیزمانمان را که از دست می‌دهیم، یک تکیه از وجودمان از دست می‌رود.

محمودی با اشاره به درگذشت کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان، افزود: درگذشت این هنرمند هم متاثرکننده و عجیب بود و درگذشت حسام هم عجیب‌ترین اتفاق این چند وقت اخیر بود. زنده یاد محمودی بسیار عزیز و دوست داشتنی بود.

پدر ‌و همسر زنده یاد محمودی با وجود درخواست مجری برنامه به دلیل شرایط روحی نامناسب نتوانستند روی صحنه برای سخنرانی حاضر شوند و فقط پدر زنده یاد محمودی دقایق کوتاهی کنار پیکر پسرش از اندوه غمش سخن گفت. مراسم با اقامه نماز بر پیکر زنده یاد محمودی به پایان رسید.

 حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ۱۲ اردیبهشت‌ در ۳۷ سالگی بر اثر ایست قلبی در منزلش دار فانی را وداع گفت.

محمودی متولد یکم فروردین سال ۱۳۶۵ در تهران بود. وی نخستین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بازیگری را آغاز کرد و با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان به شهرت رسید.

فیلم‌های «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از آخرین آثار زنده یاد محمودی در جشنواره فجر سال گذشته بودند که «غریب» این روزها در حال اکران است. «خسته نباشید!»، «آستیگمات»، «سد معبر»، «مرگ ماهی»، «امروز»، «حق سکوت»، «مردن به وقت شهریور»، «شب بیرون» و «رمانتیسم عماد و طوبا» از دیگر فیلم‌های سینمایی این بازیگر فقید هستند.