گروه مد و لباس هنرآنلاین: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، زمستان سال گذشته، شوک افزایش قیمت‌ها به حوزه پوشاک هم سرایت کرد که اتفاقاً به دلیل هم‌زمانی این گرانی با تورم به وجود آمده در سایر بخش‌ها، پیش‌بینی می‌شد با ورود به سال نو و پایان روزهای پرفروش برای انواع البسه، رکود بر بازار پوشاک حاکم شود.

باید پذیرفت قدرت خرید مردم کاهش یافته و بخش دولتی در تلاش است تا برای فروش تولیدات در حوزه پوشاک برای سال نو و با فروکش کردن تب بازار شب عید به فکر چاره باشد.

طی اسفندماه و بر اساس گزارشی پخش‌شده از رسانه ملی، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت از عملیاتی شدن طرح کارت اعتباری خرید پوشاک برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پوشاک، در بهار سال آینده خبر داده و عنوان کرده بود با توجه به وضعیت رکود در صنعت پوشاک طی نیمه دوم امسال و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، تحریک تقاضا در بازار یکی از اولویت‌های این وزارتخانه برای حمایت از ذینفعان در این حوزه است و بر همین مبنا طرح اعطای کارت اعتباری خرید پوشاک در نظر گرفته شد.

این عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اذعان داشته که این طرح پس از تأیید توسط بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

این در حالی است که تا پیش‌ازاین قرار بود طرح ارائه کارت‌های اعتباری خرید پوشاک در آستانه سال نو آغاز شود اما بانک مرکزی بنا بر ملاحظاتی مانع از اجرای این طرح ‌شد.

بانک ملی ایران به‌عنوان بانک عامل در اجرای این طرح معرفی شده است.

حال باید منتظر ماند و دید به‌شرط اجرای طرح ارائه کارت اعتباری خرید پوشاک، چه تأثیری را بر اوضاع‌واحوال بازار پوشاک کشور به‌ویژه در زنجیره تولید، عرضه و فروش شاهد خواهیم بود.