گروه مد و لباس هنرآنلاین: اکسسوری‌های چرمی در کنار هر سبک پوششی جذابند و چشم‌نواز و رشد بازار لوازم جانبی چرمی در جهان نشان می‌دهد در زندگی پرمشغله امروز، اغلب مردم به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند از آن‌ها برای موقعیت‌ها و فعالیت‌های مختلف استفاده کنند و به نظر می‌رسد برای آینده، افزایش تقاضا برای لوازم جانبی چرمی چندمنظوره را شاهد باشیم.

امسال نیز روند طراحی و تولید محصولات در بازار لوازم جانبی چرمی بر موضوع عملکرد متمرکز شده و در میان تولیدات سایر برندهای چرمی ازجمله بخش کیف و کفش، شاهد بروز چنین رویکردی هستیم؛ به‌طور مثال کیف‌هایی که هم حالت رسمی دارند و برای جلسات کاری مناسب هستند و هم برای پیاده‌روی آخر هفته می‌توانند بخشی از وسایل موردنیاز فرد را در خود جای دهند یا انواع کفش‌ها و زیورآلات.

علاوه بر این، تمرکز فزاینده‌ای روی مسئله پایداری در صنعت چرم وجود دارد که منجر به تنوع مواد مورداستفاده در ساخت محصولات چرمی و لوازم جانبی آن شده است؛ بدیهی است که در چنین شرایطی محصولات به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که هم دوام را تضمین کنند و هم مقرون‌به‌صرفه باشند.

البته در دسته لوازم جانبی چرمی، گرایش به طرح‌های مینی‎مال به چشم می‌خورد و این امر منجر به تمرکز طراحان روی کلاسیک‌ها مانند کیف پول چرمی، کمربند و کیف‌دستی شده و انتظار می‌رود در سال‌های بعد نیز این نمونه‌ها، محبوبیت خود را حفظ کنند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژیکی به استفاده از روش‌های مختلف برای سفارشی‌سازی محصولات در نوع رنگ و طرح منجر شده و به‌وضوح شاهد ارائه محصولاتی هستیم که چرمی بودن آن به‌واسطه رنگ و طرح خاصش تعجب‌برانگیز است. سفارشی‌سازی محصولات چرمی برای مصرف‌کنندگان نیز این حس را تداعی کرده است که رشد بازار را در این بخش شاهدند.

استفاده روزافزون از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای خرید محصولات نیز زمینه رشد را فراهم آورده و با تکیه بر توجه بیشتر مصرف‌کنندگان به پلتفرم‌های آنلاین برای خرید محصولات، برندها می‌توانند به پایگاه مشتریان بزرگ‌تری دست یابند و سهم خود را در بازار گسترش دهند.

همچنین بسیاری از برندها از رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان و نمایش محصولات خود استفاده می‌کنند.

البته که تغییری در رویکرد خرده‌فروشی برای صنعت کفش و لوازم جانبی چرمی نیز از زمان آغاز سال 2023 دیده شده و یکی از گرایش‌هایی که در این صنعت رواج بیشتری یافته، استفاده از فناوری برای افزایش تجربه مشتری است.

این بخش شامل استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای اجازه دادن به مشتریان برای دیدن محصولات به روش تعاملی‌تر و همچنین استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های شخصی محصول است که به نظر می‌رسد صنعت چرم ایران نیز به زودی با آغوش باز از این فناوری استقبال خواهد کرد.