به گزارش هنرآنلاین به نقل از  مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌ فیلمز جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی دهمین دوره جشنواره سازمان عفو بین‌الملل فرانسه را کسب کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم سازمان عفو بین‌الملل فرانسه Amnesty International Au Cinema pour les Droits humains با هدف نمایش آثاری با موضوع آزادی بیان، حقوق زنان و تبعیض علیه بشریت شکل گرفته است. در دهمین دوره این جشنواره که با حضور علاقه‌مندان و بسیاری از فعالان حقوق بشر، از تاریخ 10 اسفند 1401 تا  11 فروردین 1402 در شهرها و مراکز اجتماعی جزیره کُرس و جنوب دریای مدیترانه در فرانسه برگزار شد، 44 فیلم (16 فیلم بلند و 28 فیلم کوتاه) در پنج بخش بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه داستانی، بهترین فیلم کوتاه مستند و بهترین فیلم از نظر مخاطبان جوان، انتخاب و تمامی آثار در 186 سانس نمایش مختلف در 81 مرکز سینمایی یا هنری اکران شدند. بر اساس آمار رسمی جشنواره، تعداد مخاطبان دهمین دوره، 6248 نفر بوده است. در بخش فیلم کوتاه داستانی، «کَت‌وُمَن» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از دهمین جشنواره سازمان عفو بین‌الملل فرانسه شد.  این دومین جایزه بین‌المللی این فیلم کوتاه پس از دریافت جایزه بهترین فیلم داستانی از سی و پنجمین جشنواره فیلم فیفاک تونس FIFAK است.

در ادامه حضور جهانی، فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» موفق شد به بخش دانشجویی شصت و سومین دوره جشنواره فیلم زلین نیز راه یابد. 

جشنواره فیلم زلین Zlín Film Festival در سال ۱۹۶۱ به‌عنوان یکی از پیشگامان جشنواره‌های فیلم ویژه کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد. این جشنواره هر ساله در شهر زلین در جنوب شرقی جمهوری چک برگزار می‌شود. از آنجایی که این جشنواره عضو فعال و رسمی انجمن فیلم کودک اروپا است؛ علاوه بر نمایش فیلم‌ها، آموزش، آگاهی‌بخشی نسبت به جهان و پرورش ادراک زیبایی‌شناختی، اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان را از اهداف اصلی این رویداد می‌داند. شهر زلین با سابقه بیش از شش دهه میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم ویژه کودکان و نوجوانان، اولین شهر برگزارکننده یک جشنواره فیلم برای کودکان است و سالانه بیش از 95 هزار نفر بازدیدکننده از جشنواره را ثبت کرده است. در سال ۲۰۰۸، رکورد تماشاگران این جشنواره شکسته شد و به بیش از 100 هزار نفر رسید. 

در بخش دانشجویی زلین، 50 فیلم در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن حضور دارند و فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن»، اولین فیلم کوتاه هادی شیبانی، به‌عنوان تنها نماینده ایران در بخش دانشجویی، داستانی جشنواره زلین Zlín Dog حضور خواهد داشت.

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم زلین از 1 تا 7 ژوئن ( 11 تا 17 خرداد 1402) در شهر زلین برگزار و آثار منتخب در برخی شهرهای دیگر جمهوری چک نیز نمایش داده خواهند شد.