گروه معماری هنرآنلاین: مجله «تایم» فهرست سالانه خود را شامل ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد؛ فهرستی که از چهره‌‌های الهام‌بخش و هنری تا رهبران سیاسی را در شش بخش در برگرفته و در میان آن‌ها نام کیت اُرف، به چشم می‌خورد. نام این معمار در بخش نوآوران تاثیرگذار جهان در سال جاری میلادی قرار گرفته است.

جین گنگ معمار آمریکایی و برنده جایزه شارلوت بریان پریاند درباره کیت اُرف در مجله تایم نوشته است: «از نظر تاریخی، معماری منظر به ترکیب باغ‌های خصوصی مربوط می‌شود، اما کیت اُرف یک معمار منظر است که هرگز تحت تاثیر دیوارهای باغ قرار نمی‌گیرد و به جای آن به دنبال آزادسازی مناظر است تا کاری کم‌تر از ترمیم سیاره گرم ما از طریق طراحی انجام ندهد. البته نامیدن کیت اُرف به‌عنوان یک معمار منظر کافی به نظر می‌رسد چون نشان می‌دهد او فقط روی زمین کار می‌کند.

کیت به مدت ۱۰ سال است که علاوه بر مدیریت پروژه‌ای برای کاهش خطرات موج‌های طوفانی برای سواحل جزیره استاتن در نیویورک، احیای اکوسیستم زنده آن منطقه را نیز برعهده دارد.

آن‌ها در بهار امسال کار بر روی پنج موج‌شکن از هشت موج‌شکن را تکمیل خواهند کرد. همکاران او شامل مهندسان، معماران و همچنین موجودات غیرانسانی مانند صدف‌ها هستند که همگی با هم کار می‌کنند تا به بازسازی یک زیستگاه پر رونق کمک کنند.

همانند راشل کارسون نویسنده آمریکایی، چشم انداز اکولوژیک کیت اُرف شامل یک اخلاق زیست محیطی بزرگ‌تر برای کمک به مردم برای حفاظت از تنوع زیستی، سازگاری با تغییرات آب و هوایی است. او با متحد کردن جوامع برای مشارکت در پروژه‌های ترمیمی و طبیعت محور، به ما نشان می‌دهد که چگونه چشم‌انداز می‌تواند به ترمیم یک جامعه از هم گسیخته نیز کمک کند.»

کیت اُرف فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته اندیشه سیاسی و اجتماعی از دانشگاه ویرجینا و کارشناسی ارشد رشته معماری منظر از دانشکده طراحی (GSD) دانشگاه هاروارد است. او اولین معمار منظر است که بورسیه «بنیاد مک آرتور» را دریافت کرده است. از سال ۲۰۱۹، کیت اُرف از اعضا شورای مرکزی انجمن معماران منظر آمریکا (ASLA)  است.