به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه‌کج اظهارکرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام و همچنین احداث فضاهای جدید فرهنگی و هنری در استان پیشنهاداتی را برای طرح در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهور به خوزستان ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه برای پروژه های مهم فرهنگی در استان خوزستان به منابع مالی نیاز است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده،در این دوره از سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف و تصمیم گیری درباره اختصاص اعتبارات دولتی به این پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است.

کلاه کج با اشاره به بخشی از پروژه های ناتمام فرهنگی و هنری استان افزود: خانه هنرمندان اهواز با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که انتظار می رود این پروژه مهم از سوی آیت الله رئیسی در سفر به خوزستان مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به نیاز ۸۰۰ میلیارد ریالی پروژه تالار همایش و نمایش اهواز اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این نیز خانه فرهنگ اهواز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیشرفت فیزیکی فرهنگسرای هفتکل را ۹۵ درصد عنوان کرد گفت: این پروژه برای تکمیل و بهره برداری به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که می تواند سرانه فضاهای فرهنگی این شهرستان را به صورت چشمگیر ارتقا دهد.

کلاه‌کج اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه فرهنگسرای شیرین شهر که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تکمیل و بهره برداری از فرهنگسرای شهر بستان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی فرهنگسرای شهرستان آبادان خبر داد و گفت: این پروژه نیمه تمام نیز به ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا به بهره برداری برسد.

وی این پروژه ها را در ردیف طرح های اولویت دار حوزه فرهنگ و هنر استان دانست و ادامه داد: باتوجه سرانه پایین فضاهای فرهنگی و هنری در استان، با بهره برداری از این پروژه ها، شاخص اینگونه فضاها در خوزستان متحول می شود.

کلاه‌کج ادامه داد: احداث مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرستان های کارون، قلعه تل، دزپارت و اندیکا از جمله پروژه هایی هستند که قصد داریم در سفر پیشروی رئیس جمهور به استان پیشنهاد داده شود که در صورت موافقت احداث این فضاهای فرهنگی جدید به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر برای تامین و نصب تجهیزات نیاز است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به نیاز هزینه ای و عمرانی این اداره کل در بخش های مختلف گفت: اعتبار مورد نیاز در این بخش ها حدود ۷۵۰میلیارد ریال است که درخواست تخصیص این میزان منابع مالی نیز ارائه شده است.

گفتنی است تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های فرهنگی و هنری در خوزستان علاوه بر برطرف کردن کمبود سرانه فضای فرهنگی در این استان، حرکتی رو به جلو در زمینه ارتقای فضای فرهنگی محسوب می شود.

با پایان دور اول سفرهای رییس جمهور به استان های کشور قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه دور دوم سفرهای استانی آیت الله رئیسی آغاز شود که بر اساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور، خوزستان مقصد اولین سفر استانی هیات دولت خواهد بود.آیت الله رئیسی در دوران مسئولیت خود به عنوان رییس جمهور تا کنون هفت بار به خوزستان سفر کرده است.

در سفر استانی نخست رئیس جمهور به خوزستان اعتباری بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد و سند توسعه استان بر اساس مصوبات این سفر تدوین شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان