به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی ایران برگرفته از آثار 35 تن از هنرمندان تبریزی با حضور عباس بدخشان‌ظهوری، سفیر و محمدعلی کیانی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و جمعی از مسئولین حوزه گردشگری، صنایع دستی و هنرمندان ایروان، شبکه‌های مختلف رسانه‌ای و تلویزیون این کشور در سالن نمایشگاهی مسجد جامع کبود ایروان افتتاح شد.

بدخشان‌ظهوری در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: چنین رویدادهایی فرصتی را برای توسعه روابط تاریخی ایران و ارمنستان و آشنایی بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر دو کشور فراهم می‌کند.

سفیر کشورمان در ارمنستان اظهار داشت: اینگونه نمایشگاه‌ها باعث تقویت روابط فرهنگی دو کشور خواهد شد .

کیانی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ایروان بیان کرد: با توجه به استقبال مردم و هنرمندان عزیز ارمنی، بنا داریم در طول سال میزبان هنرمندان ایرانی در این کشور باشیم و از ظرفیت هنرمندان و آثار فاخر آنها در دیگر شهرهای ارمنستان برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای داشته باشیم .

در این نمایشگاه، بخشی از تولیدات صنایع دستی دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تعدادی از هنرمندان استان آذربایجان شرقی در رشته‌های سفال سرامیک، چرم، حکاکی روی چرم، زیورالات چوب، شیشه، ممقان دوزی و ترمه و گلیم و ... ارائه شد که بسیار مورد توجه صاحب نظران حوزه صنایع دستی ارمنستان و توریست‌های کثیری از کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن هندوستان، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، آمریکا و ... قرار گرفته است .

این نمایشگاه به مدت یک ماه در سالن نمایشگاهی مسجد جامع کبود ایروان در معرض دید علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران قرار می‌گیرد و با توجه به اهمیت روابط فرهنگی و حضور هنرمندان  دو کشور، تعدادی از هنرمندان ارمنی در ماه‌های آینده مهمان هنرمندان ایرانی خواهند بود و در شهرهای تبریز و تهران نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی برپا می‌کنند.

بنابر اعلام این خبر، این نمایشگاه که (7 فروردین‌ماه) به همت سفارت، رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ارمنستان و روسی زبان به همراه داشت.