به گزارش هنر آنلاین ، کتاب «پرسش و پاسخ مهدوی» نوشته علی شعیبی با تصویرگری عاطفه فتوحی به‌تازگی با همکاری انتشارات کتاب جمکران و انتشارات سحکیمانه «HEKİMANE» ترکیه ترجمه و در بازار کتاب این‌کشور منتشر شده است.

این کتاب توسط «Mahbube Şahintekin Zengin» و «Celil Zengin» ترجمه شده است و با نام «İmam Mehdi (a.s) ve Sorulara Cevaplar» روانه بازار نشر جهانی شده و در مدت کوتاه مورد استقبال مخاطبان ترک زبان قرار گرفته است.

امروزه الگوهای شرقی و غربی، کودکان جهان را در محاصره خود قرار داده‌اند. این الگوهای ساختگی و افسانه‌ای که با جذاب‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های علمی و فنی به خانه‌ها وارد شده‌اند، دل و جان فرزندان مان را تسخیر کرده و ذائقه روانی آن‌ها را تحت تأثیر خویش قرار داده‌اند و باعث غفلت و فراموش کردن یاد و نام کسانی شده‌اند که برای فرزندان مان عزیزترین و بهترین الگوهای عالم هستند.

یکی از آن‌ها امام زمان (عج)، پدری مهربان و دلسوز برای همه کودکان جهان است. از ظلم‌هایی که در حق کودکان و نوجوانان شده، این است که نتوانسته‌ایم امام زمان (عج) را به‌عنوان قهرمان برای بچه‌ها جا بیندازیم چرا باید کودکان به مرد عنکبوتی و پاندای کونگ فوکار به چشم قهرمان بنگرند اما منجی موعود را نشاسند؟

ما باید از هر فرصتی برای شناساندن امام زمان (عج) به نسل‌های جدید استفاده کنیم زیرا تربیت مهدی‌یاوران و مهدی باوران می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشد. یکی از این راه‌ها پاسخ دادن به پرسش‌های آن‌ها درباره امام زمان و گفتگو با آن‌ها درباره حضرت حجت است.

حجت‌الاسلام علی شعیبی بر اساس منابع شیعی کتابی برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته برای پاسخ دادن به سوالات آن‌ها درباره منجی است. این کتاب با تصویرسازی‌های خانم عاطفه فتوحی کتابی جذاب و راحت‌خوان برای نوجوانان است که انتشارات کتاب جمکران آن را چاپ کرده است.