به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی نوین کتاب گویا، کتاب صوتی «مطرد» با صدای منوچهر والی‌زاده، مهراب قاسم‌خانی، امیر غفارمنش، روشنک گرامی، حسن همایی، میلاد فتوحی، متین بختی، منیژه قاسمی‌فرد و اهورا نیازی و با انتخاب موسیقی مهدی زارع منتشر شده است.

این کتاب مجموعه ۵ داستان کوتاه است که نویسنده در هر کدام از داستان‌ها، به یک بیماری روانی می‌پردازد و آن‌ها را در لباس داستان شرح می‌دهد.

دلیل حضور تعداد زیاد بازیگران و صداپیشگان حرفه‌ای در این اثر، آن است که تعدادی از داستان‌های این مجموعه صرفا با یک راوی نقل نشده است، بلکه هر شخصیتی را یک هنرمند روایت کرده و این به درک بیشتر فضای داستان و صدای ذهنی و درونی افراد مبتلا به بیماری‌های روانی کمک می‌کند. هنگام شنیدن این اثر، نباید در جست‌وجوی یافتنِ نام‌های واقعی بود؛ بلکه، زمان و مکان در این کتاب معلق است و همه چیز در مرزی میانِ هستی و نیستی رخ می‌دهد.

۵ داستان کوتاه این کتاب صوتی، «من در اتاق شماره ۱۳»، «زندگی اسرارآمیز دستیار خانم میم»، «دختری با بال‌های سنجاقک»، «مطرد» و «مصاحبه جنجالی با یک دیوانه» نام دارد.

در بخشی از این کتاب صوتی می‌شنویم: «دفترچه خاطرات عزیزم، این آخرین خاطره‌ای است که برایت می‌نویسم. امروز مدام در حال درد کشیدن بودم و پاهای من به شدت درد می‌کند. زخم‌هایم دیگر خوب نمی‌شود. جای زخم‌های کهنه‌ام روی زانوانم مانده و قسمتی از ساق پایم گوشت اضافه درآورده. پدرم از این موضوع خوشحال است. من هم خوشحال هستم. امشب دعاهایم را خواندم و از خداوند طلب بخشش کردم. بین خودمان بماند؛ اما مثل همیشه من هیچ کار بدی نکرده بودم. ولی می‌دانی، پدرم می‌گوید این کار لازم است و ما باید همیشه به خاطر نفس‌هایمان از خداوند طلب بخشش کنیم. من هم در همان موقع یاد تو افتادم. یاد حرف‌هایی که برای تو می‌زنم. حرف‌هایی که فقط من از آن خبر دارم و تو».

پنج نمونه از اختلالات روانی که مردم جامعه کمتر با آن آشنایی دارند و در این کتاب به آنها پرداخته شده، به این شرح است: اختلال دوقطبی، اختلال اضطراب اجتماعی، نکروفیلیا (مرده‌خواهی)، اسکیزوفرنی و افراط‌گری.

کتاب صوتی «مطرد» نوشته ستاره روشن که نسخه چاپی آن در انتشارات صدای معاصر منتشر شده، هم‌اکنون در ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه از سوی نوین کتاب گویا با انتخاب موسیقی مهدی زارع و سیمین مختاری و صدای ۹ نفر از گویندگان حرفه‌ای از جمله منوچهر والی‌زاده در قالب کتاب صوتی تولید شده است.

ستاره روشن نویسنده و روزنامه‌نگار متولد اردیبهشت ١٣٧١ تهران است. او دانش‌آموخته‌ رشته‌ گرافیک است و از دیگر آثارش می‌توان به سه‌گانه‌ «ارتش شش‌گله» در ژانر فانتزی معمایی‌زیست‌محیطی و «بازمانده‌ آقای ف.ف» طنز معمایی اشاره کرد.