به گزارش هنر آنلاین ، ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: ویژه‌نامه فناوری هسته‌ای ایران و دستاوردهابه مناسبت اعلام دستاوردهای هسته‌ای قابل توجه، روز ملی فناوری هسته‌ای و نامگذاری این روز به عنوان نماد خودباوری و استقلال جمهوری اسلامی ایران به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

وی افزود: بیستم فروردین‌ماه روزی است که دانشمندان متعهد و متدین ایران اسلامی شعار ما می‌توانیم را در عمل نشان دادند و عزت و اقتدار ملی در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را به منصه ظهور رساندند. در این روز بار دیگر قدرت و عظمت ایرانیان به جهانیان نشان داده شد. دانشمندان جوان ایران اسلامی به‌رغم وجود تحریم‌های فلج‌کننده، فشارهای روزافزون و کارشکنی‌های گسترده کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی توانستند با تلاش‌های بی‌وقفه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با دستیابی بر چرخه کامل سوخت هسته‌ای موجب شگفتی جهانیان و دارندگان انرژی هسته‌ای در دنیا شوند.

ربیعی در ادامه گفت: در بخشی از این ویژه‌نامه به دیدگاه و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معرفی کوتاهی از سازمان انرژی اتمی ایران، کاربردهای فناوری هسته‌ای، دستاوردهای هسته‌ای ایران طی سال‌های گذشته، خط مشی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیمان عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و خلع سلاح، بیانیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره شده است.

وی ادامه داد: ترجمه این ویژه‌نامه به زبان آذری می‌تواند در بیان و نشان دادن دستاوردهای دانش بومی هسته‌ای که حاصل تلاش جوانان و دانشمندان ایرانی است، تأثیرگذار باشد.

این ویژه‌نامه توسط وابستگی فرهنگی کشومان در نخجوان ترجمه شده و علاقه‌مندان برای دریافت نسخه الکترونیکی آن می‌توانند به نشانی اینترنتی https://az.icro.ir/nakhchivan-News/%C4%B0ran-N%C3%BCv%C9%99-Texnologiyas%C4%B1n%C4%B1n-Nailiyy%C9%99tl%C9%99ri مراجعه کنند.