به گزارش هنرآنلاین، هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان شامگاه دوشنبه، 27 شهریور 91، با حضور 35 اثر شاعر برگزیده کشور در تالار عماد شهر کرمان افتتاح شد.

احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین با تسلیت هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: مسلمانان جهان نفرت خود را از دشمنان درمانده که به دلیل ضعف و ناتوانی، چنین چهره ارزشمندی را هدف قرار داده‌اند، ابراز کردند.

وی بیان کرد: اگر چه ذره‌ای آسیب به آن سیمای نورانی نمی‌رسد، زیرا نور خدا با چنین کارهایی خاموش نمی‌شود و امیدواریم فرهیختگان شعری ما در آثار خود پاسخ این یاوه‌گویی‌ها را بدهند.

سعیدی با اشاره به اینکه استان کرمان از سال 85 میزبان کنگره شعر رضوی است، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته حضور چهره‌ها و شاعران بزرگ کشور را در این آیین شاهد بودیم.

وی افزود: هدف جشنواره شعر رضوی علاوه بر جهانی کردن بحث ولایت در جهان، فراهم ساختن زمینه‌ای برای حق‌جویان و بسترسازی حضور امام عصر (عج) است.

سعیدی تصریح کرد: در هفت کنگره شعر رضوی کرمان در مجموع 5 هزار اثر ناب و فاخر تولید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: 17 جشنواره شهرستانی شعر رضوی در استان کرمان برگزار شد و خروجی آن یک هزار اثر بوده که در کنار 3 هزار و 300 اثر کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به برگزیده شدن 35 اثر و شرکت در کنگره شعر رضوی بیان کرد: طی دو روز آینده این اشعار قرائت می‌شود.

سعیدی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مهمانان و شاعران، محافل شاعرانه، شعرخوانی شاعران شهرستانی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است.

شاعران راه یافته به هفتمین کنگره شعر رضوی کرمان به قرائت آثار خود پرداختند.

انتهای پیام/