به گزارش هنر آنلاین ، مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: حرم مطهر محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ملجأ و پناه عاشقانی است که با دل هایی مالامال از عشق و ارادت به ساحت قدسی ائمه اطهار علیهم السلام و حسرت زیارت مشاهد مشرفه در عتبات عالیات و مدینه منوره قدم به کربلای ایران اسلامی می گذارند تا این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) را در ری زیارت و معطر به عطر حسنین علیهماالسلام شوند.

وی افزود: خدمتگزاران این حرم ملک پاسبان امسال با تدارک جشن ها و ویژه برنامه های باشکوهی در ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع)، آماده میزبانی از زائران نواده امام حسن مجتبی(ع) هستند که در این راستا مجموعه معاونت امور علمی و فرهنگی آستان و دیگر بخش های این حرم مطهر با تمام توان و ظرفیت در این ایام پذیرای محبین اهل بیت خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به تمهیدات و برنامه های حرم در این ایام اظهار داشت: مراسم شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه، از ساعت ۲۰:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی اوسطی و مدیحه سرایی حاج علی مهدوی نژاد برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه شام میلاد آن امام همام نیز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه همراه با جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی و مدیحه سرایی حاج اسدالله عرب سرخی در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۲۰:۳۰ شروع خواهد شد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با اشاره به برنامه جزء خوانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ابراز داشت: ویژه برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز و بین المللی کشور بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای امام علی(ع) برگزار و به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن شبکه پنج سیما می رود که در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ثواب قرائت این روز هدیه به ساحت مقدس حضرت امام حسن مجتبی(ع) خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: برنامه مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۴ با نوای حاج محمد رضا غلامرضازاده و با سخنرانی آیت الله حسن منفرد، حجت الاسلام و المسلمین میثم علی پناه، آیت الله سید مهدی میرباقری و حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، از شب اول ماه میهمانی خدا در مسجد جامع حرم مطهر در حال برگزاری است که در شب و شام میلاد امام حسن(ع) نیز این محفل نورانی همراه با ذکر مناقب و فضائل مظهر جود و کرم، امام حسن مجتبی(ع) برگزار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی آذین بندی و گل آرایی صحن ها و رواق های حرم مطهر را از دیگر اقدامات آستان مقدس برشمرده و تصریح کرد: به همت خیرین و همکاری بخش های مختلف آستان مقدس به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر ویژه برنامه ها و جشن های حرم در ایام میلاد کریم اهل بیت، فضاسازی و تبلیغات محیطی متناسب با این ایام از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی اظهار داشت: به همت اداره نذورات، هدایا و امور خیرین آستان مقدس و به یاری بانیان خیر، سفره افطاری با ظرفیت ۲هزار نفر ویژه شب میلاد امام حسن(ع) برپا خواهد شد تا مؤمنین خداجوی میهمان سفره احسان نواده امام حسن(ع) باشند و همچنین طرح افطاری ساده نیز همچون شب های دیگر ماه رمضان در مکان های مقرر در حرم مطهر صورت می پذیرد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس افزود: با توجه به تأثیر هنر جمع خوانی و سرود در اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان، نماهنگی با عنوان «نیمه ماه» به همت گروه سرود و تواشیح اسراء در مدح امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تولید و ضبط گردید که در شب میلاد آن امام همام از این اثر رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد پرسرور دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) با دعوت از مؤمنین خداجوی و زائرین ارجمند جهت حضور در ویژه برنامه های این ایام، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و برنامه های یاد شده گرامی داشت.