به گزارش هنر آنلاین ، کتاب «شغل‌های رؤیایی در مهندسی؛ مجموعه برترین شغل‌ها در حوزه STEM(علوم، فناوری، مهندسی، ریاضی)» نوشته کولین هینسون به‌تازگی با ترجمه مجید عمیق توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مجموعه کتاب‌های شغل‌های رؤیایی در حوزه‌های «علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی» که به اختصار STEM نامیده می‌شود، نوجوانان را با فرآیند دسترسی به آنها و موضوعات درسی مرتبط با این شغل‌ها که از دبیرستان تا دانشگاه را شامل می‌شود، آشنا می‌کند. نوجوانان ضمن مطالعه این کتاب‌ها با توجه به توانمندی‌ها و علاقه‌شان درباره هر کدام از این شغل‌ها که طراحی روبات‌ها، خلق ایده‌های نوین در انرژی، مبارزه با جرایم سایبری، تأمین غذای جهانیان که از جمله آنهاست، شناخت کافی به دست می‌آورند.

دنیای شغل‌ها در حوزه مهندسی صرفاً به ساخت و سازها محدود نمی‌شود. طراحی، روبات‌ها، چاپ سه بعدی، مهندسی اتومبیل‌های مسابقه، تجهیزات رعب آور در شهربازی‌ها از جمله شغل‌های این حوزه هستند. با کسب مهارت در این حوزه با شغل‌های هیجان انگیز در مهندسی قرن حاضر که دنیا را دگرگون می‌کند، آشنا می‌شویم.

این کتاب که ویژه نوجوانان بالای ۱۵ سال منتشر شده است شامل مطالبی با عناوینی همچون شغل‌های حوزه مهندسی، چاپ سه بعدی، مهندسی سبز، مهندس مسابقات اتومبیل‌رانی، ساخت اعضای مصنوعی بدن، مهندس حفاری، مهندسی کفش‌های ورزشی مخصوص دویدن، تولید اسباب بازی است.

همچنین از دیگر مطالب این کتاب می‌توان به کشتی سازی، مهندسی ساخت آسمانخراش، ترن‌های هوایی شهربازی، مهندسی هواپیما، احداث پل، واژه نامه و نمایه اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

شما به عنوان یک مهندس شاغل در حوزه چاپ سه بعدی در فرآیند تولید محصول جدید از شروع تا پایان آن سهیم خواهید بود. بیشتر وقت تان صرف مطمئن شدن از عملکرد مطلوب چاپگر سه بعدی و در دسترس بودن مواد مورد نیاز می‌شود. در حقیقت شما با تیمی از مهندسان و برنامه نویسان کامپیوتر که از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی (CAD) استفاده می‌کنند، همکاری خواهید کرد.

این‌کتاب با ۳۲ صفحه و با بهای ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.