به گزارش هنر آنلاین ، مجید منادی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: این تعداد کتاب‌های دریافتی سهمیه استان شامل کتاب‌هایی با موضوع مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آئینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، پزشکی، کودک و نوجوان، جامعه شناسی، روانشناسی و… است.

وی از جمله اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را انسجام، اثر بخشی و حمایت بیشتر از برنامه‌های کتاب محور دانست و عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و به‌دور از امکانات فرهنگی از مهم‌ترین اهداف بوده است.

منادی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس، ادارات و سازمان‌ها را از دیگر اهداف سهمیه توزیع کتاب این اداره کل اعلام کرد و گفت: همانطور که در فرمانداری شهرستان شوشتر کتاب‌خانه‌ای برای استفاده کارکنان راه اندازی کردیم؛ تلاش می‌شود تا این طرح را در سایر ادارات و سازمان‌های استان اجرا و نیز طرح تجهیز و راه‌اندازی هر «مدرسه یک کتابخانه» را همزمان با شروع سال جدید در ۲۰ روستا عملیاتی کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: در همین راستا بیش از ۱۰۰ جلد کتاب مرجع با عنوان «تاریخ شیعه در جهان اسلام» به حوزه‌های علمیه سراسر استان خوزستان اهدا شد.