به گزارش هنر آنلاین ، آیین افتتاحیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر و وزیر امور دینی موریتانی و برخی از نمایندگان کشورهای اسلامی در مصلای تهران در حال برگزاری است.

اسماعیلی در این مراسم با اشاره به اینکه امیداورم این جلسه برای مهمانان ما حاوی نکات خوب و در عین حال وحدت بخش میان امت اسلامی باشد، گفت: ما سی امین دورۀ برگزاری نمایشگاه قرآن را در حال تجربه هستیم. سی سال است که این نمایشگاه به عنوان با شکوه‌ترین نمایشگاه قرآنی در سطح جهانی در شهر تهران برگزار می‌شود.

 وی افزود: کشور ما به واسطۀ انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی، در این 44 سال اخیر با رویش‌های گسترده‌ای در حوزۀ معارف قرآنی همراه بودیم. امروز در کشور ما صدها هزار حافظ قرآن و میلیون‌ها فعال در حوزۀ پژوهش‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی و فعالیت‌های قرآنی مشغول کار هستند. دانشگاه‌های مختلف و مدارس قرآنی و جلسات دینی رونق بسیار زیادی در کشور ما دارد. در این ایام ماه مبارک رمضان در بسیاری از مساجد و مشاهد شریفه جلسات جزءخوانی قرآن با شکوه بسیار زیاد در حال ا نجام است.

اسماعیلی ادامه داد: این ابتکاری که امسال با حضور برادران و خواهران گرامی از کشورهای مختلف اسلامی که شامل 21 کشور هستند، رقم زدیم، کمک خواهد کرد تمام فرهیختگان جهان اسلام حول معارف قرآنی گرد هم بیایند و از معارف الهی به نحو مطلوبی پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با رشد گرایش اسلام‌گرایی و ترویج فرهنگ قرآنی، شاهد فعالیت‌هایی علیه آموزه‌های قرآنی عزیز بودیم، گفت: ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در این نشست در تلاشیم با وفاق و همدلی که میان مسلمین در صیانت از حریم قرآن وجود دارد، گام‌های مؤثری را برای اعتلای فرهنگ قرآنی برداریم. در این دوره از نمایشگاه ما بیش از 75 هزار متر از این مکان مقدس را به این فعالیت اختصاص دادیم.