به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، فرازی از پیام تاریخی امام راحل در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بدین شرح است: «صبحگاه ۱۲ فروردین ـ که روز نخستین حکومت الله است. از بزرگترین اعیاد مذهبی ‌و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های‌‎ ‎‌قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت‌‎ ‎‌بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.‌»

در این راستا شورای فرهنگ عمومی کشور اهم محورهای پیشنهادی تبلیغات و تولیدات رسانه‌ای برای گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و آغاز حکومت الله به تعبیر امام راحل را اعلام کرد:

۱.توامان بودن و قداست مشترک جمهوریت و اسلامیت نظام، با تاکید بر این نقطه طلایی تاریخ ایران: برچیده شدن نظم شاهنشاهی از زمین سیاست جامعه پس از ۲۵۰۰ سال

۲. ماهیت مردمی نظام و نقش دولت مردمی در احیای مردم باوری و مردم‌محوری در ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی

۳. ضرورت برچیده شدن کامل فرهنگ شاهنشاهی، استبداد طلبی برای حل مسائل، طاغوت زدگی، اشرافیت و نگاه بالا به پایین در فرهنگ عمومی سیاسی مردم و خادمان آنها

۴. انتخابی بودن و مبتنی بر رای مردم بودن نظام جمهوری اسلامی در نسبت با تجارب مشابه انقلابی و جنبش های جهان اسلام

۵. تمرکز بر قانون اساسی، میثاق ملی مردم ایران و تنها مسیر پایایی و پویایی توامان کشور

۶. عشق و احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران، پویش احترام به پرچم و نیز تعویض پرچم‌های قدیمی

۷. باز نامورسازی (ریبرند ینگ) روز ۱۲ فروردین به مثابه روز جمهوریت و اسلامیت ایرانیان

۸. محوریت سه نعمت استقلال، آزادی و امنیت به مثابه ره‌آورد جمهوری اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد. پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، در روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در نخستین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.