به گزارش هنر آنلاین ، در ابتدای این دیدار و گفت‌وگو  حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم توضیحاتی پیرامون وضعیت حکمرانی قرآنی در کلان کشور، سابقه و جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم، رویکردهای جدید این سازمان و پیشنهادهایی برای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در مورد ساختار فعالیت های قرآنی در کشور 2 ایده وجود دارد، اما بنده معتقدم می شود به ایده سومی هم فکر کرد که مزیت های دو ایده قبلی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: منظور ما از حضور قرآن در سینما و هنر این است که  بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم. نشان دهیم که دروغ و قتل و وجدان کاری نداشتن و ... چه ظلم بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه یادآور شد: تا می‌توانید همین جلسات کوچک و خانه های قرآن  را ترویج دهید و تقویت کنید.جلساتی که بعد معرفتی جدی و جذابیت‌های مورد نیاز هم داشته باشند. اینکه چه طور یک جلسه قرآن را راه‌اندازی کنیم و افراد را جمع کنیم خودش نیاز به آموزش دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب بحث‌های معرفتی قرآنی ادامه داد: این بحث‌ها خیلی ظریف است و باید جمع‌ها و نخبه‌های دانشگاهی در آن ورود کنند.

وی در پایان افزود: در فعالیت‌های محتوایی قرآن وسعت ایجاد کنید و اگر انحرافی وجود نداشت حتما  از آن حمایت کنید.‌