به گزارش هنر آنلاین ، علی مغازه‌ای پژوهشگر موسیقی نواحی ـ درگذشت ابراهیم سلمان‌پور را تأیید کرد و گفت که او روز گذشته ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ به علت بیماری از دنیا رفته و امروز ۲۹ اسفندماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرای فیروز آباد به خاک سپرده شده است.

این پژوهشگر درباره «ابراهیم سلمان‌پور» با بیان اینکه این هنرمند فقید مسلط‌ترین، تواناترین و نام‌دارترین «چنگی» ایل بزرگ قشقایی بود، گفت: چنگی‌ها تمام مراسم‌های شادی‌ها و عزاهای مردم ایل قشقایی را در طول تاریخ همراهی کرده‌اند. ولی از آنجایی که پس از انقلاب ۵۷ برخی از واژه‌ها اعتبارشان جنبه دیگری پیدا کرد، هنرمندان گمان می‌کردند استفاده از واژه «چنگی» خوب نیست اگرچه چنگی یکی از اصیل‌ترین شاخه‌های هنری در منطقه ایل قشقایی و دامنه‌های زاگرس است که کرنا، سرنا و رپرتوارهای ایل قشقایی را می‌نوازد.

او ادامه داد: «ابراهیم سلمان‌پور» معروف به «اوستا ابراهیم» سال‌ها با علیرضا خان شهبازی، یکی از بزرگان قشقایی که مسلط به تمامی زیر و بم‌های ایل قشقایی بود دمخور بود و از ایشان تلمذ کرده بود که نکاتی را هم به آنچه می‌دانست اضافه کرده بود و می‌توانست تمامی نغمه‌های قشقایی حتی آوازی‌ها را بنوازد. اکنون که او از دنیا رفته‌ امید داریم که پسرش بتواند جایش را بگیرد.

مغازه‌ای بیان کرد: این سرنانواز فقید در آینه‌دار ۱۳۹۵ هم حضور پیدا کرد و وقتی برای تقدیر نزد وزیر رفت یک شلوار شش‌جیب آمریکایی پوشیده بود و فراموش کرد جایزه‌اش را بگیرد. وقتی داشت از صحنه پایین می‌رفت آقای جنتی خطاب به ایشان به شوخی گفت: «کجا می‌روی؟ جایزه‌ات را بگیر.»