گروه معماری هنرآنلاین: برگزاری رویدادهای معماری در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل اطلاعات جدید است. این برنامه‌ها راهی جدید برای کسب تجارب جدید در مقیاسی جهانی برای معماران، طراحان خواهد بود.

در این گزارش به بررسی شش رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

هفته طراحی استکهلم

برای سال ۲۰۲۳، جشنواره طراحی هفته طراحی استکهلم به زمان معمول خود در ماه فوریه باز می‌گردد، که در سپتامبر سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ برگزار شد. بیست و یکمین دوره جشنواره طراحی استکهلم میزبان نمایشگاه‌های مختلف، نمایشگاه مبلمان و مراسم اهدای جوایزه خواهد بود. هفته طراحی استکهلم طرح‌های اسکاندیناوی و بین‌المللی بیش از ۳۸۰ برند را به نمایش می‌گذارد. این رویداد در نقاط مختلف استکهلم در فاصله کمی از یکدیگر از  ۶ تا ۱۲ فوریه برگزار می‌شود. نمایشگاه مبلمان استکهلم همچنین میزبان ۶۰ گفتگو در طول پنج روز است که به موضوعاتی مانند طراحی دورانی، سلامتی، خلاقیت و ترندهای داخلی می‌پردازد.

نمایشگاه Maison&Objet

نمایشگاه تجاری Maison&Objet بزرگ‌ترین رویدادی است که با حضور بیش از دو هزارغرفه‌دار و ۶۰۰ برند جدید از ۱۵۰ کشور در هفته طراحی پاریس برگزار می‌شود. این رویداد برای دو دوره‌ تابستانی و زمستانی خود با برنامه‌های جانبی متنوعی از جمله نمایشگاه‌ها، اینستالیشن‌ و جوایز برای تجلیل از طراحان همراه است. نمایشگاه تجاری Maison&Objet همچنین میزبان ۳۸ کنفرانس با موضوعاتی مانند مهمان‌نوازی، نوآوری و آخرین روندهای طراحی خواهد بود. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی پاریس از۹ ژانویه تا ۲۳ فوریه و ۷ تا ۱۱ سپتامبر میزبان بازدیدکنندگان است.

هفته  طراحی

جشنواره طراحی مادرید

این جشنواره هرساله در فوریه با برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه‌، اینستالیشن‌، کارگاه‌، گردهمایی‌ و گفتگوها برگزار می‌شود. جشنواره طراحی مادرید همچنین میزبان کنفرانس Design Pro با ۲۵ سخنران است که به چالش‌ها، روندها و آینده طراحی می‌پردازند. این رویداد یک‌ماهه در مکان‌های مختلف سراسر مادرید برگزار می‌شود و موضوعات معماری، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، صنایع دستی، مبلمان و آموزش را پوشش می‌دهد. جشنواره مادرید از ۱۴ فوریه تا ۱۲ مارس میزبان مخاطبان است.

هفته طراحی مادرید

هفته مدرنیسم

هفته مدرنیسم به مدت ۱۱ روز از ۱۶ تا ۲۶ فوریه میزبان مخاطبان است. این رویداد به بررسی طراحی، معماری، هنر، مد و فضای داخلی در پالم اسپرینگز در امریکا می‌پردازد. این جشنواره در هجدهمین سال خود میزبان بیش از ۳۵۰ رویداد از جمله نمایشگاه، تور، گفتگو و ورک‌شاپ است. گفتگوهای توسط مدیر معماران Morphosis تام ماین هدایت می‌شود. در حالی که جشنواره فوریه رویداد اصلی سال است، این سازمان نیز میزبان «هفته مدرنیسم کوچک» در پاییز است که امسال از ۱۹ تا ۲۲ اکتبر برگزار می‌شود.

هفته مدرنیسم

نمایشگاه طراحیNomad

Nomad یک نمایشگاه سیار است که بر حوزه هنر، معماری و طراحی تمرکز دارد و آثار ۱۰۰ غرفه‌دار را به نمایش می‌گذارد. این برنامه میزبان مجموعه‌ای از گفتگوها، تورها و ورک‌شاپ‌های مختلف از ۲۳ تا ۲۶فوریه خواهد بود. این رویداد یازدهمین دوره را در سنت موریتز سوئیس برگزار می‌کند در حالی که دوره‌های قبلی آن در کاپری، ونیز، کن و موناکو برگزار شده است.

هفته مدرن

طراحی شنژن

 از۲۷ فوریه تا ۲ مارس، نمایشگاه طراحی چین در مرکز همایش و نمایشگاه شنژن برگزار می‌شود. در طول چهار روز، این نمایشگاه میزبان بیش از ۱۵۰ برند و تاسیسات از سراسر جهان است که مبلمان، پوشش، روشنایی، پارچه، لوازم جانبی، آشپزخانه، حمام و محصولات فضای باز را به نمایش می‌گذارد. در کنار نمایشگاه، رویداد شنژن کارگاهی را با موضوع «طراحی برای رفاه: انسانیت، پایداری، فناوری» ارائه می‌کند. این کارگاه شامل برنامه‌ای با ۴۰ سمینار است که توسط معماران و طراحان به موضوع ،چگونه طراحی می‌تواند رفاه محیطی و انسان را بهبود ببخشد، می‌پردازد.