گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «هفت شبانه‌روز» به نویسندگی و طراحی آرش رضایی و کارگردانی فروزان حسینی و مهدی روزبهانی از کرج امروز چهارشنبه پنجم بهمن در پنجمین روز از چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در دو نوبت 18 و 20:30 در بخش میهمان ویژه در تالار حافظ روی صحنه خواهد آمد. این نمایش منتخب رویداد صاحبدلان است و مهدی روزبهانی، فروزان حسینی، محسن صابری، صالح حیدری و حسین کاظمی در آن ایفای نقش دارند.

آرش رضایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه نمایش «هفت شبانه‌روز» با موضوع دفاع مقدس شامل چند داستان است، گفت: نمایشنامه مبتنی بر چند سطل است. این نمایش چند داستان مجزا با مضمونی چون قصه یک رزمنده، شهید دانش‌آشتیانی، کشاورزی که قصد دارد به جنگ برود و چند قصه عاشقانه را با جابه‌جایی چند سطل روایت می‌کند.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: «هفت شبانه‌روز» نمادین است و کل نمایش بر اساس سطل‌ها و طراحی برپایه آن‌هاست که به وسیله نورپردازی فضاهای مختلف شکل می‌گیرد.

رضایی که سومین بار است در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد و در این دوره نیز نمایش «چرخیدن» را در بخش خیابانی اجرا کرده، یادآور شد: من تاکنون چند نمایش دیگر را با استفاده از سطل‌ها روی صحنه آورده‌ام و این ایده چند اثر نمایشی دیگر را شکل داده که در تعدادی جشنواره اجرا شده‌اند. به نظرم اگر طرح و ایده خوب باشد می‌توان به وسیله آن چند اثر را خلق کرد که اثرگذار باشد.

این نویسنده و کارگردان درباره برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون جشنواره خوب برگزار شده و تنها مسئله آن ضعف در اطلاع‌رسانی اجرای نمایش‌های این رویداد است. متاسفانه نخستین بار است من در اجرای نمایش خیابانی با تنها چند تماشاگر مواجه بوده‌ام. سال‌های گذشته که نمایش‌های خیابانی دیگری را در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا کردم، تعداد مخاطبان نسبت به پهنه رودکی بسیار بیشتر بوده و شاید این موضوع به شرایط کنونی جامعه هم بی‌ارتباط نباشد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا یازدهم بهمن ماه به دبیری کوروش زارعی در حال برگزاری است.