گروه معماری هنرآنلاین: کریستین کرز، برنده مسابقه بازسازی کاخ روسو در موزه نساجی سنت گالن معرفی شد. این پروژه با هدف افزایش شهرت کاخ روسو و جذابیت بیشتر برای بازدیدکنندگان بازسازی شده است.

بازسازی کاخ در حال حاضر به دستور بنیاد موزه نساجی برای روشن کردن سؤالات امکان‌سنجی و مالی به دنبال توسعه بیشتر انجام خواهد شد. زیرساخت ساختمان کاخ تا حد زیادی در این مدت دست‌نخورده باقی مانده که این امر ضرورت مداخله با هدف بهبود ایمنی برای بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد.

یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی برای بازسازی، باز کردن طبقه همکف به روی عموم برای افزایش اهمیت موزه برای شهر و ساکنان در نظر گرفته شده است. این پروژه همچنین شامل اضافه شدن یک فضای نمایشگاهی بزرگ، طراحی فضای آرشیو جدید برای نگهداری کارشناسانه اشیاء هنری و افتتاح ساختمان در پایین‌ترین طبقه است. طراحی مجدد همچنین شامل اضافه شدن یک کافه موزه برای تقویت رابطه آن با فضای عمومی در نظر گرفته شده است.

موزه

با توجه به مناقصه مسابقه، این پروژه به دلیل احترام به ویژگی‌های ساختمان موجود و توانایی آن در تکمیل آن‌ها به روشی معنادار انتخاب شده است. این طرح از سوی هیات داوران به دلیل ارائه طرح‌های جسورانه در مقایسه با دیگر آثار ارسالی انتخاب شده است. وسعت زیاد این فضا، امکانات جدیدی را برای نمایشگاه‌های ویژه فراهم می‌کند و در نتیجه امکانات گسترده‌ای را برای موزه فراهم می‌کند.

معمار سوئیسی کریستین کرز ابتدا با عنوان یک عکاس معماری شروع به کار کرد. معروف‌ترین پروژه‌های او عبارتند از طراحی پاویون بحرین در اکسپو ۲۰۲۰، مدرسه نوآورانه Leutschenbach در سوئیس و ساختمان اداری Lyon Confluence Îlot A3 در فرانسه است. او همچنین پاویون سوئیس در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۱۶ را به عنوان ساختاری بی شکل طراحی کرده که هدف آن کشف معانی فضاهای انتزاعی و پیچیده معماری است.