گروه تئاتر هنرآنلاین: امروز در دومین روز چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر نمایش «بیست و سومین جلسه جن‌گیری آنه میشل» به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل از شیراز در دو نوبت 17 و 19 با مدت زمان 85 دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. شیما پورسهم‌الدین، مجید یزدان‌شناس، امین دولت‌خواه، سحر عباسی و آرمیتا جمالی در این نمایش بازی می‌کنند.

احمدی درباره نمایش «بیست و سومین جلسه جن‌گیری آنه میشل» گفت: من پیش از این دو نمایش «شیاطین را فرابخوان» و «جن‌زده زیر لیل» را روی صحنه آورده‌ام و این نمایش نیز سال 1396 و سپس مرداد امسال در شیراز اجرا شده است. دو بازیگر نمایش ایوب آقاخانی و بهاره رهنما امکان حضور در اجرای جشنواره را نداشتند و از این رو گروه بازیگران تغییر کردند و همه از هنرمندان شیراز هستند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: این اثر داستانی مستند و درام دارد و درباره زندگی دختری ساکن آلمان است که جن‌زده شده و این موضوع به تایید کلیسای مرکزی جن‌گیری هم رسیده است. شب آخر جن‌گیری است و...

او درباره سبک و فضای اجرایی «بیست و سومین جلسه جن‌گیری آنه میشل» یادآور شد: این نمایش در ژانر ترسناک است چرا که پیش‌تر نمایشی را در این ژانر ندیده بودم. فضایی مستند و درام دارد و قصد از اجرای آن ایجاد وحشت در تماشاگر است.

احمدی درباره ویژگی‌های کار خود گفت: یکی از ویژگی‌های نمایش ژانر آن است. در سینما با افکت، تصویر و تدوین، احساس وحشت را بیشتر و بهتر می‌توان در تماشاگر ایجاد کرد اما این ژانر در تئاتر دشواری‌های خاص خود را دارد چرا که تئاتر از امکانات سینمایی محروم و مخاطب با شخصیت واقعی روبه‌روی خود مواجه است. بازی در این ژانر بسیار دشوار است و بازیگران مجبورند انرژی بیشتری نسبت به بازی در سینما بگذارند تا مخاطب را در فضای ترس و وحشت قرار دهند.

او که پیش‌تر در سال 96 نمایشنامه «مرلین مونرو، هدایت، ونگوگ و شرکا» و دو سال بعد با نمایشنامه «شیاطین را فرابخوان» در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر حضور داشته، یادآور شد: امسال نخستین سالی است که در بخش صحنه‌ای جشنواره حضور دارم البته نمایشنامه‌ «شرکت مرد ژله‌ای» را به جشنواره ارائه کرده‌ام که این اثر داستانی مستند درباره پسری است که به شیراز رفته و اعدام شده است.

احمدی ضمن اشاره به اینکه تاکنون از هماهنگی‌های ستاد جشنواره تئاتر فجر رضایت داشته است، گفت: خوشبختانه تاکنون با مشکل و مسئله‌ خاصی مواجه نبوده‌ایم و امیدواریم ستاد جشنواره تمهیدی بیندیشد تا گروه تا روز برگزاری اختتامیه در تهران اسکان داشته باشد و مجبور نشویم به شهرمان بازگردیم و دوباره برای اختتامیه به تهران بیاییم.

او ضمن گلایه از برخی توهین‌ها از سوی برخی افراد به گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: من شخصا در زمینه تئاتر و سینما فعالیت دارم و هیچ شغل دیگری ندارم و این حرفه منبع درآمد من است. در مجموع مخالف تعطیلی هنر هستم هر چند با انتشار هر پست و استوری با هدف اطلاع‌رسانی برای اجرای نمایش از سوی برخی مورد توهین و حتی نفرین قرار می‌گیریم.

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی یکم تا یازدهم بهمن‌ماه در حال برگزاری است.