به گزارش هنرآنلاین، در این دیوارنگاره یک خانواده پنج نفری چنان تصویر شده‌اند که شیوه نشستن آنها نقشه ایران را به یاد می‌آورد و البته مادر در آن نقش محوری و مرکزی دارد. خلیج فارس و دریای عمان هم بخشی از لباس مادر و دختر خانواده است.

همزمان با رونمایی از دیوارنگاره «مادر مهربونم»، بحث درباره آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت؛ برخی طراحان این تصویر را به ساده‌انگاری زندگی و خانواده ایرانی متهم کردند و گروهی دیگر مدعی شدند عناصر موجود در طرح یادآور زندگی اشرافی است که با میانگین زندگی انبوه خانواده‌های ایرانی سازگار نیست.

با این حال، بسیاری از کاربران ایرانی حال و هوای ساده و صمیمی موجود در طرح را ستودند و از آن استقبال کردند؛ به ویژه جایگاهی که مادر خانواده در قلب ایرانی‌ها دارد. «مادر مهربونم» یکی از تصاویر پرتکرار دو سه روز اخیر در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی بوده است.

طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی عصر در موسسه «آب و آینه» ایده‌پردازی و طراحی شده و این گروه در آفرینش و اجرای آن نقش اصلی را داشته‌اند: محمد متقی‌منش، مهدی قنواتی، مصطفی محسنی، مریم طهرانی، زهرا بهلول، سیدرضا احمدی، سجاد شکوهمند و سیدمحمدامین شفیعی.