به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران؛ با بیان اینکه جشنواره منطقه‌ای پس از هفت سال وقفه، امسال با سیاست‌های جدید دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر در چهار استان برگزار می‌شود، افزود: استان مازندران به عنوان سومین منطقه در برگزاری این رویداد بزرگ هنری، از ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان ۱۷ گروه نمایشی از ۹ استان بود.

او گفت: حضور اقوام مختلف در این رویداد فرهنگی– هنری سبب اعتلا و بالندگی فرهنگ ملی ایران اسلامی می‌شود، گروه‌های مختلف با دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجارب متفاوت در کنار هم به هم‌افزایی، تبادل اطلاعات و حتی تبادل هنرمند و بازیگر می‌پردازند و در این جشنواره‌ها نقاط ضعف و قوت نمایشنامه‌ها و هنرمندان مشخص می‌شود.

استاندار مازندران افزود: برای برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق در این استان، شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر هماهنگی امور تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تشکیل و از این طریق هماهنگی‌های لازم انجام شد.

حسینی‌پور گفت: جامعه هنری نقش موثری در بالا بردن نشاط عمومی و نشان دادن نقاط روشن و همچنین آسیب‌ها و مسائل روز دارد از این رو هنرمندان باید با احساس تکلیف، در این زمینه وارد شوند.

رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر فجر منطقه 3 کشور ادامه داد: چراغ هنر باید همواره روشن و تابنده باشد چرا که جامعه نیاز به تولید آثار فاخر دارد و نباید بگذاریم ترویج فرهنگ و آیین‌های اصیل بومی و توجه به معضلات اجتماعی از نگاه و دریچه هنر، متوقف بماند. 

او گفت: باید حصارهای محکم در برابر تهاجم فرهنگ بیگانه با تولید محصولات فاخر فرهنگی شکل بگیرد و ما اکنون بیش از گذشته به هنرهای مردمی و پُرمخاطب چون تئاتر نیاز داریم.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود با بیان اینکه حامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم،افزود: شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه 3 در مازندران، پس از پایان جشنواره به بررسی نقاط  ضعف و قوت این رویداد می‌پردازد تا چراغ راهی برای رویدادهای بزرگتر آینده باشد، چراکه مازندران حتی برای برگزاری جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی؛  ظرفیت و توانمندی لازم را دارد و  در این راه حامی اهالی فرهنگ و هنر خواهیم بود.

شهر ساری در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه 3 مازندران ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان هنرمندان بود  و آیین اختتامیه این رویداد امروز چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار مرکزی ساری برگزار می‌شود.