گروه معماری هنرآنلاین: وب سایتWDR فهرستی از جایگاه کشورهای مختلف بر اساس تعداد جوایز مسابقات طراحی A در۱۲ ماه گذشته منتشر کرد. هدف از تهیه این رتبه‌بندی فراهم کردن اطلاعات و آمار برای رسانه‌ها و سرمایه گذاران حوزه هنر، معماری، طراحی صنعتی و همچنین بررسی میزان رشد فرهنگ طراحی در نقاط مختلف جهان است.

برای سال۲۰۲۲، تعداد ۱۱۴ کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که چین، با ۱۱۰ جایزه طراحی پلاتین، کسب ۳۸۸۰ جایزه و مجموع  ۱۳۷۴۱ امتیاز رتبه اول را بدست آورده است.

آمریکا، ژاپن، ایتالیا، هنگ کنگ، بریتانیا، تایوان، ترکیه، آلمان و استرالیا جایگاه دوم تا دهم را دارند.

ایران با ۳۲۹ جایزه و مجموع ۱۰۵۰ امتیاز در رتبه شصت و یکم قرارگرفته است. در این رتبه‌بندی اطلاعات مربوط به برترین طراحان هر کشور نیز منتشر شده است و در ایران هم نام ۱۹۶ طراح از جمله سید محمد مرتضوی، حمید پاک سرشت، سمیه کیان‌پور، سروش وحیدیان کامیار، آزاده قلی‌زاده، علی علوی، محسن بیگ‌زاده، اعظم اسکندری و .... در جایگاه برترین‌های دیده می‌شود.

این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات طراحی ، معماری و هنر بدست آمده است و جالب اینکه برای هر کشور نیز آمار مربوط به دسته‌بندی موضوعاتی که موجب کسب امتیاز برای آنها شده، نیز منتشر شده‌است. می‌توانید جزییات این رتبه‌بندی را در وب سایت زیر مشاهده کنید: http://www.worlddesignrankings.com/

در گزارش زیر تصاویر تعدادی از برترین ها آورده شده است.

کتابخانه

1

 

222

چین