به گزارش هنرآنلاین، برج آزادی به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی همزمان با سومین سالگرد شهادت سپبهد حاج‌قاسم سلیمانی نمایشگاه تجسمی «نگاره حاج‌قاسم» را با بیش از ۴۰ اثر از هنرمندان نقاش (پرتره) و پوستر از هنرمندان گرافیست در نگارخانه‌های مجموعه برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲ دی هر روز جز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به برج آزادی مراجعه کنند.

در نمایشگاه عکس «کآرام جانم می‌رود» ویژه سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی ۶۵ عکس از ۳۷ عکاس از مراسم تشییع پیکر شهید در شهرهای کربلا، اهواز، تهران، قم و کرمان به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا پنجم بهمن‌ جز پنجشنبه‌‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری ادامه می‌یابد.

نمایشگاه «سردار دل‌ها» گزیده آثار نقاشی، پوستر و نگارگری تا ۲۱ دی ساعت ۹ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست. در این نمایشگاه هفت تابلو نقاشی، ۱۱ اثر گرافیکی و دو نگارگری از کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی‌مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان‌، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، حمیدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم‌شریف به نمایش درآمده است.

نمایشگاه نقاشی و پوستر «مرد میدان» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در موزه فلسطین برپاست. در این نمایشگاه ۱۷ تابلو نقاشی و ۲۱ پوستر به نمایش در آمده است. نمایشگاه «عقیق انقلاب» هم که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در این موزه برپا شده، میزبان ۳۰ پوستر با مضمون سردار دل‌هاست. این نمایشگاه‌ها تا ۲۲ دی هر ‌روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها تا ۱۵ در موزه هنرهای معاصر فلسطین ادامه دارند و میزبان هنردوستان هستند.

در هوای آلوده این روزهای تهران شاید دیدن آبی آسمان خالی از لطف نباشد. از این رو، خانه کاریکاتور نمایشگاه کارتون «آسمان آبی» را با موضوع آلودگی هوا از ۲۰ هنرمند ایرانی و خارجی تا ۱۴ بهمن به تماشا گذاشته است. این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۲ در خانه کاریکاتور در خیابان شریعتی، تقاطع همت، گل‌نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن، شماره ۴۴ میزبان هنردوستان است.

نمایشگاه عکس «فلورآ» برگزیده آثار چند سفر کوتاه عرفان جلیلوند به چند نقطه از طبیعت زیبای ایران تا ۱۸ دی ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران و نمایشگاه گروهی نقاشی «فلامینگو» از آثار بانوان هنرمند به سرپرستی فاطمه سیدرضی تا ۲۷ دی در نگارخانه آفرینش نور در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب برپاست.

نمایشگاه «قوم اصیل» برگزیده تصاویر شیوه زندگی اقوام اصیل ایرانی در نمایشگاه آثار نقاشی مینو امینی امروز ۱۷ دی ساعت ۱۵ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای بهمن آغاز به کار می‌کند و تا پایان دی هر روز ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۳ اثر با تکنیک رنگ روغن در سبک امپرسیونیسم جلوه‌هایی زیبا از زندگی اقوام اصیل ایران‌زمین را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه «دَفَک» مجموعه آثار تجسمی خانواده فرخ‌زاده است که زندگی هنری‌شان پیش‌تر در مستندی به همین نام به کارگردانی بهنام بیرم‌وند در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۲۶ دی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه جوان انجمن سینمای جوانان ایران در خیابان گاندی، کوچه نوزدهم، شماره ۲۰ برپاست.

نمایشگاه «حس آزاد» از آثار نقاشی گروهی از هنرمندان تا ۲۱ دی ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان و نمایشگاه آثار نقاشی هنرجویان استاد بابک بابایی با تکنیک رنگ روغن و پاستل در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه تا ۲۲ دی‌ برپاست.

«در مسیر روشنایی» نمایشگاه نقاشی‌های نسترن خاک‌بیز است که تا ۲۱ دی در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه برپاست. نمایشگاه «مسیح علیه‌السلام» به مناسبت آغاز سال نو میلادی تا پایان بهمن ساعت ۹ تا ۱۷ در باغ‌موزه نگارستان ادامه دارد. در این نمایشگاه، آثار استادان فتح‌الله عباد، حسین محجوبی و علی‌محمد حیدریان به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس تاریخی «کودکان دیروز» شامل ۲۰ قطعه عکس ۲۰ در ۳۰ به مناسبت گرامیداشت یکصد و هشتادمین سال ثبت نخستین عکس در ایران تا ششم بهمن شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر در بوستان بهار شیراز برپاست.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک به مناسبت شب یلدا و سنت دیرین قصه‌گویی در آستانه برگزاری بیست‌ و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه «آی قصه قصه قصه» را برپا کرده است. آثار این نمایشگاه برگزیده مجموعه تصاویر هفت جلد کتاب‌های «آی قصه قصه قصه» شامل ۶۴ قطعه با تصویرگری زهره پریرخ است و تا ۲۰ دی در مرکز آفرینش‌های کانون ادامه دارد.