گروه مد و لباس هنرآنلاین: از لندن تا پاریس و برلین و از نیویورک تا میلان و مادرید تقریباً می‌توان گفت تمام ایام سال، اخباری از هفته‌های مد و تحولاتی که ایجاد کرده‌اند به گوش می‌رسد. اساساً صنعت فشن برای برخی کشورها حکم خبرسازترین عرصه را دارد و کنجکاوی مردم برای اعلام اخبار رسمی این رویدادها، کمتر از پیگیری اخبار سیاسی، فرهنگی هنری، اجتماعی و ورزشی نیست.

به‌زودی هم که ‌سال جدید میلادی از راه می‌رسد، پرونده هفته‌های مد در سال گذشته بسته می‌شود و همگان منتظر جدیدترین هنرنمایی‌ برندها خواهند بود. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تقویم برگزاری هفته‌های مد در سال ۲۰۲۳ به میزبانی مهم‌ترین پایتخت‌های مد جهان.

۱۷ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳؛ هفته مد برلین؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

برنامه هفته مد ۲۰۲۳ با هفته مد برلین آغاز می‌شود و مد پایدار، نوآوری و تأثیر خرده‌فرهنگ‌های مختلف بر صنعت فشن از جمله موضوعات آن است.

۱۷ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳؛ نمایش‌های مردانه هفته مد پاریس؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

پیش‌بینی شده این هفته مد پاریس یکی از مهیج‌ترین رویدادهای عرصه فشن در سال پیش رو باشد.

۲۳ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳؛ هفته مد لباس‌های تجملاتی پاریس؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

مزون‌های فرانسوی مانند شنل و دیور و همچنین والنتینو و شیاپارلی در این رویداد از جدیدترین محصولات خود رونمایی خواهند کرد.

۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه ۲۰۲۳؛ هفته مد کپنهاگ؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

اسکاندیناوی‌ها در پیش‌بینی اینکه بقیه جهان در سال آینده چه لباسی خواهند پوشید، استاد هستند. از رنگ‌بندی گرفته تا زیبایی‌شناسی، همه آن‌ها در کپنهاگ سرچشمه می‌گیرند. بنابراین، ۳۱ ژانویه تا ۲ فوریه در دستور کار بسیاری از مردم و فعالان صنعت فشن برای مشاهده مهم‌ترین مناظر از این عرصه خواهد بود.

۱۰ تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۳؛ هفته مد نیویورک؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

چند فصل پیش، شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) تصمیم گرفت که همه‌چیز را تغییر دهد. با شروع تقویم مد آمریکایی، بسیاری فکر می‌کردند که هفته مد نیویورک به پایان خواهد رسید. این یک شایعه بود و آنچه حقیقت دارد این است که نمایش‌های مد آمریکایی در طول سال بیشتر از قبل هم پخش خواهد شد.

۱۵ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۳؛ هفته مد مادرید؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

هفته مد مرسدز بنز مادرید در گذر سال‌ها، جذابیت بیشتری پیداکرده است. در ماه فوریه، هفتاد و هفتمین دوره آن‌ با حضور استعدادهای طراحی اسپانیایی و همچنین نام‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

۱۷ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۳: هفته مد لندن؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

هفته مد لندن بدون شک یکی از عجیب‌ترین هفته‌های مد در جهان است. هفته‌ای که در آن، طراحان جدید به رسمیت شناخته می‌شوند و در آغاز مسیر جهانی شدن قرار می‌گیرند.

۲۱ تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۳: هفته مد میلان؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

علاقه‌مندان به مد در سراسر جهان به‌محض مشخص شدن تاریخ‌های هفته مد، هتل‌های خود را رزرو می‌کنند. با برنامه پرادا، والنتینو، تادز، مونکلر، مکس مارا و بسیاری دیگر از خانه‌های مد پرطرفدار، این رویداد، یک موفقیت مطلق است.

۲۷ فوریه تا ۷ مارس ۲۰۲۳؛ هفته مد پاریس؛ پاییز و زمستان ۲۰۲۳

بلافاصله بعد از میلان، جمعیت هوادار صنعت مد به سمت شمال و شهر عشق حرکت می‌کند.

۱۹ تا ۲۱ مارس ۲۰۲۳؛ هفته مد عروس لندن

در این رویداد، نامدارترین مزون‌های عروس مانند Allure Romance، Amaré Couture Bridal، و Anais Ricard به ارائه جدیدترین ترندها در دنیای لباس عروس می‌پردازند.

۲۴ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۳؛ هفته مد لس‌آنجلس

هفته مد لس‌آنجلس در این تاریخ به استقبال جذاب‌ترین بهارانه‌ها می‌رود.

۱۹ تا ۲۳ آوریل ۲۰۲۳؛ هفته مد عروس بارسلونا

هفته عروس بارسلونا قطعاً یکی از رویدادهای تماشایی است که باید انتظار دیدار با طراحان نوظهور و مشهور لباس عروس را با خلاقیت‌های نفیس داشته باشید.

۳۰ مه تا ۴ ژوئن ۲۰۲۳؛ هفته مد میامی

هفته مد میامی (MIAFW) پا را فراتر از فرهنگ‌ها و سنت‌ها می‌گذارد و نمایشی است ترکیبی از عرصه مد، زیبایی، موسیقی، هنر و خیریه.

۱۰ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳؛ هفته مد لندن؛ بهار و تابستان ۲۰۲۴

هفته مد لندن، خانه نام‌های معروفی مانند الکساندر مک کوئین و باربری بوده اما همچنان برای طراحان جدید در صنعت مد مرکز توجه است.

۲۰ تا ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳؛ نمایش‌های مردانه هفته مد پاریس

سال گذشته برای همه روشن شد که هفته مد مردانه، بودنش تا چه میزان ضرورت دارد و می‌تواند جریان ساز باشد.

۳ تا ۶ ژوئیه ۲۰۲۳؛ هفته مد پاریس

هفته مد پاریس اینبار در ماه ژوئیه با حال و هوایی سنتی میزبان بهترین طراحان لباس در جهان است بنابراین باید منتظر شاهکارهای هنری Schiaparelli، Chanel و Dior در این رویداد باشیم.

۳۰ اوت تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳؛ هفته مد آمستردام

هفته مد آمستردام سال به سال بیش از پیش توجهات را به خود جلب می‌کند. هفته مد آمستردام بر استعدادهای نوظهور و همچنین اتیکت‌های طراحی هلندی متمرکز است.

هفته مد کپنهاگ؛ بهار و تابستان ۲۰۲۴

«هیچ هفته مدی به‌اندازه هفته مد کپنهاگ پایدار نیست». این شعار رویدادی است که رونمایی از جدیدترین دستاوردها در زمینه مد پایدار را در دستور کار قرار می‌دهد.

۱۵ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳؛ هفته مد لندن؛ بهار و تابستان ۲۰۲۴

هفته مد لندن به‌عنوان یک ظرف پر از خلاقیت شناخته می‌شود.

۱۹ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳؛ هفته مد میلان؛ بهار و تابستان ۲۰۲۴

با خانه‌های مدی مانند پرادا، فندی و ورساچه، هفته مد میلان خود را به‌عنوان پیش‌بینی کننده روندها در نقشه راه صنعت فشن قرار داده است. این ‌یکی از شلوغ‌ترین هفته‌های مد سال است که ترافیک‌های خیابانی عجیب و غریبی را به طور موقتی در خیابان‌های میلان به وجود می‌آورد.