به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، زیگفرید ملشینگر (۱۹۰۶  _۱۹۸۸) نویسنده، روزنامه‌نگار و ناشر آلمانی بود. وی حدود نیمی از عمر خود را در راه هنر تئاتر سپری کرد و از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: سرپرستی تئاتر مشهور شهر وین، مسئولیت بخش ادبی و هنری روزنامه اشتوتگارت، استادی تئوری تئاتر در مدرسه عالی هنر شهر اشتوتگارت.

ملشینگر رابطۀ تئاتر و سیاست را که تاریخی دراز دارد، در این کتاب با استادی و عالمانه در ترازوی نقد و داوری گذاشته است. این اثر چندان فنی و تخصصی است که خواننده برای درک مطالب آن باید معلومات زیادی در رابطه با تاریخ و هنر تئاتر داشته باشد. ترجمۀ کتاب به‌رغم زبان پیچیدۀ متن اصلی بسیار روان است. تاریخ تئاتر سیاسی را زیگفرید ملشینگر آلمانی در دوجلد به رشته تحریر کشیده است؛ جلد اول از آغاز تقریبا پانصد سال قبل از میلاد تا قرن هیجدهم میلادی و جلد دوم از قرن هیجدهم تا دوران معاصر است.

چاپ پنجم این کتاب در ۳۰۸ و ۲۵۲ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت دورۀ دوجلدی ۱۸۵٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.