گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «هتل ریتاج» به نویسندگی و کارگردانی حمید حرا و تهیه‌کنندگی گروه هنری سایه از جمعه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. اشکان اردستانی، سیروس ‌اسنقی، مرتضی اصغری، مسعود اصغری، محسن افشار، مهدی ‌بیابانی، مهدی جواهرپور، پیمان خراسانی، سیدعلی زاهدی، سیدامیرحسین سکاکی، علیرضا شمائی، رضا طهماسبی، علیرضا عمرانی، امیرحسین نیک‌پنجه، محمدامین نیک‌پنجه و سیدمحمدمهدی هاشمی‌دانا بازیگران این نمایش هستند.

حمید حرا در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اجرای «هتل ریتاج» گفت: این نمایش را هفده هجده سال پیش با عنوان «آن سوی پنجره» در تماشاخانه سنگلج روی صحنه آوردم و اکنون قرار است همان نمایش را با بازنویسی جدید بر اساس شرایط زمانه و ساختاری متفاوت اجرا کنم.

او درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: حقایق تاریخی در یک سری از آثار طی تاریخ و در روند تجدید چاپ از قلم می‌افتد و نویسندگانی به سلیقه خود در بازنویسی‌ها همه حقایق را نمی‌نویسند. دستمایه این نمایش کتابی است که در طول اتفاق‌های تاریخی حقایق آن دچار تغییر شده است. دست‌نویس این کتاب بر اثر اتفاقی در هتل ناپدید شده و ساکنان به دنبال این کتاب ارزشمند هستند.

حرا در ادامه افزود: رویکرد ما در این نمایش تاریخی مذهبی موضوع‌های روز و «هتل ریتاج» یک درام امروزی است و موضوع آن گم شدن کتابی گرانقیمت است که باعث شده افرادی از ملیت‌های مختلف دنبال آن باشند و در این راستا اتفاق‌هایی رقم می‌خورد.

این نویسنده و کارگردان ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود یک ماه و نیم به طول انجامیده، درباره سبک و فضای اجرایی آن یادآور شد: نمایش رئال است البته طراحی صحنه آن فضایی معاصر بین رئال و سوررئال دارد که در آن فلاش‌بک‌هایی به تاریخ زده می‌شود. زمان نمایش نیز در همین یک دهه اخیر می‌گذرد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: ریتاج نام هتل کوچکی پذیرای مسافران مسلمان از کشورهای مختلف است. مسافرانی که برای زیارت رسول خدا به مدینه آمده‌اند. یک خانواده ایرانی، دو دانشجو از فرانسه، یک نفر از انگلستان و چند نفر از اهالی عربستان در این هتل اقامت دارند. ناگهان محسن سراسیمه به لابی هتل می‌آید و با صدای بلند اعتراض می‌کند که یک شیئ گرانقیمت از اتاق آنها سرقت شده است.

دیگر عوامل نمایش «هتل ریباج» عبارتند از گروه حرکت: رضا آزادی، محمد اکبری، مهدی ‌امانلو، سیدمحمدمهدی پورمحسنی، علی ‌پورمراد، مسعود جلالی، علی ‌راستگو، صدرا رضاقلی، محمدصالح عبدالملکی، منصور فخرایی، وحید قنبری، امیرمحمد کلانتری، میلاد نظیفی، پارسا وزیری و علی یوسف‌پورسقایی، دستیار اول کارگردان: محمدامین نیک‌پنجه، دستیار دوم کارگردان: علیرضا شمائی، منشی صحنه: سیدامیرحسین سکاکی، مدیرتولید: دکترمهدی حاج‌محمودعطار، مدیر روابط‌عمومی: سیدسعید شیخ‌الاسلامی، مدیر رسانه: سیدمسعود بلوریان، مدیر پشتیبانی: سعید ظهیری، مدیر گروه نگارش: علیرضا عمران، مدیر صحنه: رضا حجارزاده، طراحی و تنظیم صدا: علی افسری، طراح گریم: بهمن ‌صنیعی، طراح حرکت: بهادر ‌فاضل، علی علیایی‌نژاد، طراح صحنه: دکترفرزاد معافی و طراح نور: امیر ‌ترحمی.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.