گروه معماری هنرآنلاین: در عصری که از رندرهای فراواقع گرایانه به مدل‌های دیجیتالی به قلمرو متاورس می‌رویم، مدل‌های معماری فیزیکی تقریباً به گذشته تبدیل شده‌اند.

با این وجود، چه برای نمایش پروژه نهایی باشد و چه برای استفاده به عنوان ابزاری برای کشف راه‌حل‌های مختلف برای یک مشکل در مرحله طراحی، برخی از معماران هنوز مدل‌های فیزیکی را بخشی از فرآیند طراحی خود می‌دانند.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، سایت معماری آرک‌دیلی فهرستی از مدل‌های معماری پروژه‌های منتشر شده از جمله مدل‌های انتزاعی، بخش، پیچیده، تعاملی و  مواد غیرمتعارف را معرفی کرده است.

مدل‌های تعاملی

 مدل‌های فیزیکی می‌توانند به عنوان ابزاری برای توضیح نحوه طراحی ساختمان، عملکرد یا مصالح آن عمل کنند.

تعاملی

مدل تعاملی

مدل‌های بخش

 این مدل‌ها که از همه طرف کاملاً بسته نیستند، پیش نمایشی از طراحی داخلی و خارجی ساختمان به ما می‌دهند.

معماری بخش

معماری بخش1

مدل‌های غیرمتعارف

مدل‌هایی که از مواد غیرمتعارف استفاده می‌کنند گزینه‌های زیادی در مورد انتخاب متریال برای مدل‌های معماری وجود دارد. مصالح انتخاب شده می‌تواند در مورد قصد معمار در مورد متریال یا جو ساختمان چیزهای زیادی بگوید. این مدل‌ها، معماری را به اصول اولیه آنچه که ساختمان را می‌سازد، کاهش می‌دهند.

معماری غیرمتعارف

معماری غیرمتعارف1

مدل‌های پیچیده

 در مواقع دیگر، بسته به طرح، مدل های انتزاعی بهترین راه نیستند و به جزئیات بیشتری نیاز دارند. این مدل های پیچیده همه چیزهای کوچکی را که طراحی را ایجاد می کنند به نمایش می گذارند.

معماری 1

انتزاعی