به گزارش هنرآنلاین، هشتمین جشنواره فیلم جهان آسیا در لس آنجلس به واسطه موقعیت زمانی و مکانی خود، رویدادی مناسب برای فیلم های معرفی شده برای اسکار بهترین فیلم بین المللی است و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ است، در راستای استراتژی طراحی شده و ارتقا و معرفی بهتر در کارزار جوایز اسکار و گلدن گلوب، اولین نمایش خود در آمریکا را در این رویداد معتبر تجربه کرد و و دو جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) را دریافت کرد.

ساخته هومن سیدی پس از حضور موفق در جشنواره ونیز در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نیز در بخش مسابقه اصلی به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرائیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نشریه هالیوود ریپورتر نیز اخیرا درمطلبی با اشاره به ۵ فیلم از جمله «جنگ جهانی سوم» نماینده رسمی سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۳، از آنها به عنوان شانس‌های غیرمنتظره شاخه بهترین فیلم بین‌المللی۲۰۲۳ نام برده است.