گروه مد و لباس هنرآنلاین: مونا رضایی از فعالان عرصه مدل‌سازی طلا و جواهر درباره حیطه کاری خود و شرایط حاکم بر این حوزه به هنرآنلاین گفت: فعالیتم را با عکاسی از گالری‌ها آغاز کردم اما ازآنجاکه فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه هستم، از کمی بعد به رشته طراحی سه‌بعدی و مدل‌سازی علاقه‌مند شدم و وارد حوزه مدل‌سازی طلا و جواهر شدم.

او افزود: درک من از پرسپکتیو و آشنایی نسبی با فرایند ساخت جواهر، مخراج‌کاری و ریخته‌گری سبب شد به‌ طور جدی پا به عرصه مدل‌سازی جواهر بگذارم. در فرایند طراحی سه‌بعدی و مدل‌سازی، پس از آماده شدن طرح در نرم‌افزارهای سه‌بعدی، خروجی کار به دست می‌آید و نتیجه برای مرحله ماشین‌کاری آماده است. سپس قالب موردنظر و درنهایت محصول نهایی ساخته می‌شود.

رضایی گفت: یکی از نکاتی که می‌تواند کار ما را از دیگر همکاران متمایز سازد، طرح است اما متأسفانه آنچه امروز در بازار طلا و جواهر به چشم می‌خورد، وجود طرح‌های کپی یا با اعمال تغییرات بسیار اندک روی طرح‌های اصلی است که درنهایت پس از مدل‌سازی هم شاید محصولات شاخص و منحصربه‌فردی را شاهد نباشیم.

این فعال عرصه مدل‌سازی طلا و جواهر با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه از معدود فرصت‌های ایجاد پیوند میان تخصص‌های مختلف در حوزه زیورآلات است، بیان کرد: امیدواریم که با مساعد شدن شرایط، فعالیت گالری‌ها از سر گرفته شود و ما مدل‌سازان در کنار طراحان طلا و جواهر این فرصت را داشته باشیم که در قالب نمایشگاه، به فعالان این بخش به‌ویژه کارخانه‌دارانِ ساخت معرفی شویم و شاهد رونق فعالیت فارغ‌التحصیلان و علاقه‌مندان به این حوزه باشیم.

رضایی با تقدیر از زحمات یکی از اساتید خود در این زمینه اظهار داشت: استاد فرهنگ زاج فروش‌ها از چهره‌های بنام عرصه طراحی و ساخت زیورآلات، به من و جمع کثیری از علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه به شکلی قابل توجهی کمک کرده‌اند و اگر روند آموزش با حضور چنین اساتیدی دنبال شود، شاهد اتفاقات درخور توجهی برای آینده این عرصه خواهیم بود.