گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «اوج طوفان» نوشته فلوریان زلر با ترجمه سروش جوادزاده، کارگردانی مسعود صالحی و تهیه‌کنندگی رضا بهدادنیا از هشتم آبان ساعت ۲۰:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است و بازیگران آن نادر ‌فلاح، ساناز ‌روشنی، مرضیه ‌موسوی، شیما ‌جعفرزاده، سپهر ‌محمودی و رامونا ‌شاه هستند.

مسعود صالحی در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه «اوج طوفان» پیش از این اجرایی در ایران نداشته است، درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه برای اجرا گفت: من پیشتر نمایش «ستاره‌شناس» اثر دیدیه ون کولارت و «دروغ» نوشته فلوریان زلر دو نمایشنامه‌نویس فرانسوی را به عنوان کارگردان روی صحنه آورده‌ام و هم اکنون نیز بنا داشتم در این راستا با «اوج طوفان» سه‌گانه‌ای از نویسندگان فرانسوی اجرا کنم. این نمایشنامه به اعتقاد من از آنجا که در فضای ذهنی می‌گذرد انتخاب عجیب و جذابی برایم بود و چالش خوبی را در عرصه کارگردانی برایم رقم زد.

او با بیان اینکه مسئله فقدان موضوع و مضمون نمایش «اوج طوفان» است خلاصه داستان را اینگونه توضیح داد: مرد نویسنده‌ای که همسر خود را از دست داده دچار ترومایی شده و هر روز با زمانی مواجه می‌شود که همسرش از منزل خارج شده و دیگر بازنگشته است. دختران این مرد بر آن می‌شوند تا این وضعیت را سروسامان دهند که آن‌ها هم دچار این فقدان هستند...

این کارگردان تئاتر در ادامه افزود: نمایشنامه «اوج طوفان» بسیار به متن «پدر» زلر نزدیک است و فضای آن در مرز رویا و واقعیت می‌گذرد. بر این اساس به منظور اینکه به تحلیل درستی برسیم از الگوهای لاکان و فروید بهره گرفتیم.

صالحی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش اظهار کرد: دیالوگ‌ها کاملاً رئال است اما براساس گفته آنتونن آرتو در باب توجه به فرم اجرایی و ایجاد فضاسازی مناسب به منظور ماندگاری اثر هنری، سعی‌مان بر این بود تا تصاویر و میزانسن‌های قوی طراحی کنیم که بر مخاطب تاثیرگذار باشد.

او با اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود چهار ماه به طول انجامید، درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی عنوان کرد: از آنجا که «اوج طوفان» متنی پیچیده دارد، در روند تمرین‌های این نمایش مترجم اثر کنار گروه بود و براین اساس به دیالوگ‌های نمایشنامه وفادار بودیم اما در فضاسازی و تابلوها اینگونه نبوده است.

مسعود صالحی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این روزها شرایط و جو اجرای نمایش‌ها نامطلوب است و برخی تئاتری‌ها اجرا در این وضعیت را نکوهش می‌کنند و نمی‌دانم این اشتباه از کجا به جانمان افتاده است. به اعتقاد من تئاتر شغل و زندگی ماست و تنها مختص روزهای خوش نیست. هزینه تولید این نمایش بسیار بالا بود و به نفعمان بود تا مدتی صبر کنیم و در شرایط بهتری آن را روی صحنه آوریم اما نظر کل گروه این بود که تئاتر نباید تعطیل شود. دوست داشتم این نمایش را زمانی روی صحنه ببرم که بیشتر دیده و از سوی صاحب‌نظران نقد شود چراکه نظر منتقدان بسیار برایم مهم است.

دیگر عوامل نمایش «اوج طوفان» عبارتند از مجری طرح: سمیرا ‌کریمی، مدیر تولید: محسن سنجری، دستیار و برنامه‌ریز: فاطمه جوان‌بختی، آهنگساز: روح‌الله فروزش، طراح صحنه: منا رمضانی، طراح لباس: سمیرا ‌کریمی، طراح گریم: مهتاب ‌حسنی، طراح نور: فرشاد ‌نصیری، عکاس و طراح گرافیک: محیامیر، منشی صحنه: معصومه ‌پورنورام، ساخت دکور: محمود ‌صادقی، جامه‌دار: سعیده آقانژاد، مدیران صحنه: آرش ‌نوری و امید ‌عبدی و دستیاران صحنه: آرش دانایی و رضا ‌امیررضایی.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.