به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی، با اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته‌شده در بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین ۲۰۲۲ کشور استونی، فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق در نخستین نمایش جهانی خود در این رویداد سینمایی به رقابت می‌پردازد. جشنواره تالین ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در استونی برگزار می‌شود.

باران کوثری، علی باقری، بابک کریمی، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی برادران دوقلو از دیگر بازیگران «شهر خاموش» هستند که جلوی دوربین مسعود امینی‌ تیرانی رفته‌اند. پخش بین‌المللی «شهر خاموش» بر عهده علی قاسمی است.

«شهر خاموش» دومین اثر بلند سینمایی احمد بهرامی پس از فیلم «دشت خاموش» است که موفق به کسب جایزه افق‌های ونیز شده بود. این دو فیلم اشتراکاتی در سبک ساخت دارند که به عنوان سبک فیلمسازی بهرامی شناخته می‌شوند. این فیلم به تازگی پروانه نمایش خود در ایران را نیز دریافت کرده است.

رضا محقق تاکنون مستند «نگاهی به آسمان» و فیلم‌های سینمایی «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو» و… را تهیه کرده که از میان آثارش فیلم «ممیرو» موفق به دریافت جایزه بزرگ بهترین فیلم از جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی و جایزه نتپک از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک شده است. همچنین فیلم سینمایی «درب» ساخته هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق به تازه گی در جشنواره بوسان در بخش رقابتی جی‌سئوک جایزه اصلی را دریافت کرد.