گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «فستیوال غرب» به نویسندگی و طراحی محمد یغمایی و کارگردانی آراز دانش از 22 مهر ساعت 20:30 در تماشاخانه ملک روی صحنه است. عابد روستا، سید‌مرتضی ‌موسوی، حلما ‌قربانی، سپیده ‌خاک‌‌پرور، روناک ارجمند، سما ‌زارع، شقایق ‌ولدخانی، مریم ‌سعیدا، تداعی ‌سعیدی‌‌فر، محیا صبحی، نوید کهریزی، احمد محامدی‌فر، علیرضا صادقی و محمد ‌یغمایی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

آراز دانش در گفت‌‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «فستیوال غرب» برای اجرا گفت: نویسنده و طراح این اثر محمد یغمایی از دوستان من است و از آنجا که این نمایش نخستین تجربه کارگردانی‌ام است، بر آن شدم به منظور ارائه بهتر این اثر را که دور از پیچیدگی‌های زیاد و روان است انتخاب کنم.

او درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: بخشی از اتفاق‌ها پس از مرگ هیتلر می‌گذرد. زمانی که جامعه نازی با بی‌رحمی به جان هم افتاده‌ و یکدیگر را از بین می‌برند. راینهارد هایدریش نیز به دست نوکران خود از بین می‌رود و این نمایش نشان می‌دهد همواره قدرتی پشت قدرت دیگر وجود دارد.

دانش با بیان  اینکه تمرینات نمایش حدود هفت ماه به طول انجامید، فضای اجرای «فستیوال غرب» را اینگونه توضیح داد: سه فضا در نمایش نشان داده می‌شود؛ خانه هایدریش، قمارخانه قدیمی و یتیم‌خانه‌ای که متعلق به شرکای اوست. از آنجا که این نمایش بسیار جدی است برای اینکه حوصله تماشاگر سر نرود طنزهای ریزی به آن اضافه شده است.

این کارگردان درباره ویژگی‌های نمایش یادآور شد: «فستیوال غرب» بر اساس بازی بازیگران پیش می‌رود و هر دو شخصیت نمایش دو به دو ضد و نقیص و متفاوت با یکدیگر هستند. بسیار بر نورپردازی و موسیقی کار شده است.

آراز دانش ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه از نخستین اجرای نمایش استقبال خوبی شده خاطرنشان کرد: از آنجا که برای تبلیغات نمایش در شرایط کنونی جامعه فضای اینستاگرام را از دست داده‌ایم، از اقلام فیزیکی چون پوستر و بنر استفاده کردیم.

او در پایان گفت: همواره و در هر شرایطی هنر تئاتر مظلوم واقع شده و از حمایت ضعیفی برخوردار بوده است، از هر فردی به نوبه خود درخواست می‌کنم برای تبلیغ و حمایت از آثار نمایشی روی صحنه گروه‌ها را یاری دهد.

دیگر عوامل نمایش «فستیوال غرب» عبارتند از‌ کارگردان هنری‌: محمد شاهی‌پور، ناظر کیفی‌: داریوش موحد، مدیر پروژه‌: لیلی سعیدی، دستیار کارگردان‌: امیرحسین نادری، طراح گریم‌: ناصر آقاسی، طراح لباس‌: زهرا آمالی، طراح صحنه‌: مصطفی دانشی، طراح حرکت‌: آیدا چرخگری، گرافیست‌: سیدمحسن حسینی، موسیقی‌: مهام قاسمی، مدیر صحنه‌: آرزو احمدیان، مدیر تدارکات‌: محمدجواد روستا و مجری طرح‌: آموزشگاه هنر و سینما.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.